قفل واردات قیمت لوازم ‌یدکی را تغییر داد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

قفل واردات قیمت لوازم ‌یدکی را تغییر داد

  • کد خبر : 2712
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
قفل واردات قیمت لوازم ‌یدکی را تغییر داد

تا قبل از اسفندماه سال گذشته مشکلات نقل‌وانتقال ارز از یک‌سو و سیاست‌های یک‌بام و دو هوای وزارت صمت در قطع و وصل ارز نیمایی برای واردات قطعات یدکی از سوی‌دیگر باعث شد قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی با تغییرات و نوسانات روبه‌رو شوند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، تا قبل از اسفندماه سال گذشته مشکلات نقل‌وانتقال ارز از یک‌سو و سیاست‌های یک‌بام و دو هوای وزارت صمت در قطع و وصل ارز نیمایی برای واردات قطعات یدکی از سوی‌دیگر باعث شد قیمت‌ها در بازار لوازم یدکی با تغییرات و نوسانات روبه‌رو شوند. همچنین در ماه‌های پایانی سال گذشته، شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناشی‌از بیماری باعث شد واردات کالا به‌خصوص کالاهایی که از کشورهای حاشیه‌ خلیج‌فارس به کشور منتقل می‌شدند با مشکل جدی روبه‌رو شود و عملا واردات قطعات و لوازم یدکی خودروهای وارداتی از دوبی و جبل‌علی به صفر رسید. 
این موضوع سبب تغییر قیمت در بازار لوازم یدکی خودروهای وارداتی و همچنین نایاب شدن برخی قطعات شده و در واقع سبب شده است بازار قطعات یدکی تبدیل به بازار ‌مکاره شود. این شرایط زمینه‌ساز تجدیدنظر در منابع تامین قطعات یدکی خواهد شد. به‌عنوان‌مثال می‌توان به‌جای تمرکز بر بازار دوبی و واردات از جبل‌علی به واردات از کشورهایی مانند گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و حتی ترکیه روی آورد. زیرا قرار دادن تمام منابع در یک سبد کار درستی نیست و نتایجی را در پیش دارد که در حال حاضر شاهدش هستیم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=2712

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰