از افزایش سرمایه تا صف خرید برای سهام «خودرو» - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

از افزایش سرمایه تا صف خرید برای سهام «خودرو»

  • کد خبر : 2914
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
از افزایش سرمایه تا صف خرید برای سهام «خودرو»

ایران خودرو از آن شرکت هایی بود که کرونا برایش خوش یُمن بود و اتفاقات خوبی در بازار سرمایه برای این خودروساز کشور رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در آخرین روزهای سال گذشته مجمع ایران خودرو برگزار شد تا تصمیمی تاریخی برای این خودروساز گرفته شود.
مجمع عمومی فوق‌العاده ایران‌خودرو در ۲۷ اسفند ۹۸ با حضور حدود ۶۴درصد از صاحبان سهام در محل شرکت ساپکو برگزار شد.
در این مجمع، سهامداران حاضر، به افزایش سرمایه نزدیک به ۲هزار درصدی ایران‌خودرو رای دادند، به این ترتیب سرمایه ثبت شده این شرکت از رقم ۱۵،۳۰۰،۰۰۰میلیون ریال به رقم ۳۰۱،۶۵۶،۰۶۸میلیون ریال افزایش خواهد یافت تا راه برای اصلاح ساختار مالی این گروه صنعتی فراهم آید.
فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده برای توسعه فعالیت‌های شرکت، برضرورت انجام این افزایش سرمایه تاکید کرد و گفت: با افزایش سرمایه در آستانه ۵۹ سالگی ایران‌خودرو، این شرکت دوباره متولد شده است.
وی افزود: با تدوین برنامه‌های جدید، ایران‌خودرو به جایگاه اصلی خود بازخواهد گشت.
با این افزایش سرمایه، ایران‌خودرو به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی فعال در ایران به لحاظ سرمایه ثبت شده تبدیل شد. به باور کارشناسان این افزایش سرمایه می‌تواند مسیر رشد و بالندگی گروه صنعتی ایران‌خودرو را در سال‌های آینده هموارتر سازد.
این افزایش سرمایه هم اکنون در مرحله ثبت قرار دارد و پس از آن، نماد معاملاتی «خودرو» در بازار سرمایه مجددا بازگشایی خواهد شد و بسیاری از سهامداران را از چشم انتظاری خارج می کند. شنیده هایی به گوش می رسد مبنی بر این که مراحل ثبت افزایش سرمایه روزهای پایانی را سپری می کند و به زودی این نماد پرمخاطب به جریان معاملات باز می گردد.
سال ۹۸ برای «ایران خودرو» با فروش ۴۰۸ هزار و ۲۵۵ دستگاه انواع خودرو به پایان رسید و در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۲ درصدی را به معرض نمایش می گذارد.
این میزان فروش، درآمدی بالغ بر ۲۱۹ هزار و ۱۱۷ میلیارد ریالی را به همراه داشت؛ در حالی که در سال ۹۷ حدود ۲۰۴ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده بود.
در این میان، علاوه بر بهبود بازار فروش محصولات، نرخ فروش نیز با رشد قابل توجه همراه شد و فرایند درآمدزایی شرکت را شتاب بخشید.
شایان ذکر است که «خودرو» پیش از این در گزارش های قبلی پیش بینی کرده بود در فصل اول سال ۹۹ به درآمد فروش ۸۲ هزار میلیارد ریالی دست یابد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مدتی قبل از طراحی پلتفرم خودروی برقی خبر داد و عنوان کرد که محصول ۴۰۵ نیز طبق برنامه زمانیندی تعیین شده در تابستان از مدار تولید خارج خواهد شد. بنابراین، باید در انتظار توسعه و تنوع محصولات این خودروساز بزرگ کشور باشیم. قرار است در سال جهش تولید ۷ محصول جدید از سوی این شرکت به بازار عرضه شود.
از آن جا که قیمت تئوریک هر سهم «خودرو» در زمان بازگشایی در ارقام بسیار اندکی است، انتظار می رود در زمان بازگشایی و روزهای پس از آن، شاهد رشد مجدد قیمت هر سهم آن باشیم.
با توجه به رشد درآمدهای ایران خودرو و فروش های اخیر این شرکت، سهامداران «خودرو» بی شک با امید بیشتری سهام خود را حفظ خواهند کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=2914

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰