گواهینامه‌های ایرانی در چند کشور اعتبار دارد؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

گواهینامه‌های ایرانی در چند کشور اعتبار دارد؟

  • کد خبر : 3663
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
گواهینامه‌های ایرانی در چند کشور اعتبار دارد؟

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با اشاره به اینکه گواهینامه‌های ایران در ۱۷۵ کشور دنیا دارای اعتبار است، گفت:‌ سالانه بیش از ۱۵۰ هزار قطعه اسناد بین‌المللی توسط کانون جهانگردی کشور صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، حسین اربابی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور، درباره صدور گواهینامه‌های بین‌المللی توسط این کانون اظهار داشت: سالانه حدود ۱۵۰ هزار قطعه اسناد بین‌المللی اعم از دفترچه مالکیت و گواهینامه پایه یک و سه رانندگی و گواهینامه موتورسیکلت توسط کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جهت تردد‌های بین‌المللی هموطنان صادر می‌شود.

وی افزود: افرادی که قصد سفرهای تجاری،‌ ترانزیتی یا تفریحی داشته باشند جهت دریافت گواهینامه و دفترچه مالکیت به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه می‌کنند و گواهینامه‌هایی ایرانی در ۱۷۵ کشور دنیا دارای اعتبار است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با اشاره به اینکه از ۲۰۵ کشور دنیا تنها در ۳۰ کشور گواهینامه ایران پذیرفتنی نیست، گفت:‌البته برخی از کشورها مانند چین اصلاً گواهینامه هیچ کشوری جهت تردد در کشورشان را قابل قبول نمی‌دانند.
 
اربابی بیان داشت: معتبرترین مدرک بین‌المللی ایران گواهینامه است که بدون هیچ پرسش و سؤالی استفاده از این گواهینامه‌ها قابل انجام است.

وی گفت: با توجه به شیوع کرونا در جهان در صورتی که مرزهای بسیاری از کشورها بر روی گردشگران باز شود بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند به جای استفاده از هواپیما و یا قطار جهت پیشگیری از کرونا از خودروی شخصی استفاده کنند. بنابر این پیش‌بینی می‌کنیم با این شرایط میزان درخواست برای صدور گواهینامه بین‌المللی و دفترچه مالکیت افزایش یابد.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کشور با بیان اینکه هزینه صدور گواهینامه‌های یکساله ۱۴۲ هزار تومان و هزینه صدور گواهینامه‌های سه ساله ۴۳۰ هزار تومان است،‌گفت:‌ نرخ صدور گواهینامه‌های بین‌المللی امسال افزایش نیافته و فعلا هیچ برنامه‌ای در این راستا نداریم.

اربابی خاطرنشان کرد: صدور اسناد از جمله گواهینامه بین‌المللی در مدت زمان حداکثر ۷ روز کاری به صورت اینترنتی قابل انجام است و در صورتی که افراد به مراکز نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی مراجعه کنند به محض ارائه مدارک مربوطه می‌توانند گواهینامه بین‌المللی دریافت کنند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=3663

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰