افزایش عمرمفید کلاچ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

افزایش عمرمفید کلاچ

  • کد خبر : 7634
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
افزایش عمرمفید کلاچ

یکی از سیستم‌های مهم در خودرو که وظیفه قطع و وصل و درکل انتقال قدرت تولیدشده از پیشرانه به گیربکس را به‌عهده دارد، کلاچ است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، یکی از سیستم‌های مهم در خودرو که وظیفه قطع و وصل و درکل انتقال قدرت تولیدشده از پیشرانه به گیربکس را به‌عهده دارد، کلاچ است. این سیستم در گیربکس‌های دستی از استهلاک بیشتری برخوردار است و عمدتا مالکان خودروها به‌دنبال یافتن راهی برای افزایش عمرمفید این قطعه هستند که برای حصول این نتیجه مالکان خودروها باید همواره به سه‌نکته توجه داشته باشند. نخست‌اینکه در زمان توقف بیش از ۳۰ثانیه در ترافیک باید دنده خلاص و پدال کلاچ رها شود. چراکه این مورد سبب افزایش عمرمفید فنرهای کلاچ خواهد شد. همچنین رهاسازی پدال کلاچ باید به‌آرامی صورت گیرد تا مانع کوبش و ضربه به‌سطح کلاچ شود. این مساله مقدار سایش را در کلاچ کاهش داده و سبب افزایش طول عمرمفید آن خواهد شد. 
درآخر اینکه در زمان حرکت با خودرو نیم‌کلاچ نگیرید؛ چراکه دراین‌صورت قطعات گیربکس ساییده شده و به‌سرعت مستهلک خواهد شد. گفتنی است بهتر است هر ۱۰ هزار کیلومتر سیستم پدال و سیم کلاچ تنظیم شود تا عمرمفید این قطعه افزایش یابد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=7634

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰