قیمت خودرو باید منطقی شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6
معاون امور صنایع وزارت صمت در نشست قطعه سازان:

قیمت خودرو باید منطقی شود

  • کد خبر : 7965
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۳۲
قیمت خودرو باید منطقی شود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تداوم تولید و حفظ اشتغال زایی و جلوگیری از خروج ارز، باید قیمت خودرو منطقی شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از پرشین خودرو، مهدی صادقی نیارکی، با بیان این مطلب و با اشاره به عدم تناسب ورودی و خروجی های صنعت خودرو، گفت: وزارت صمت با قیمت‌هایی که امروز در حاشیه بازار خودروها وجود دارد موافق نیست بلکه منطقی شدن قیمت‌ها را راهکاری موثر برای مدیریت قیمت خودرو در بازار می داند از این رو بازنگری در قیمت خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

وی که در نشست هم‌اندیشی انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس، خودروسازان، نمایندگان وزارت صمت و سازمان گسترش سخن می گفت، به عملکرد صنعت خودرو در حوزه تولید پرداخت و از رشد ۱۷ درصدی تولید خودرو تا روز گذشته در مقایسه با سال قبل خبر داد و تصریح کرد: بر اساس همین آمار تحویل خودرو ۳۳ درصد و تعداد خودروهای ناقص ۵۰ درصد ظرف همین مدت کاهش داشته است و به ۹۳ هزار دستگاه رسیده است.
 
معاون وزیر صمت در ادامه به رشد ۸۸ درصدی نرخ نهاده های تولید از سال ۹۷ تا انتهای سال ۹۸ اشاره و تاکید کرد: این اتفاق در حالی است که متوسط افزایش قیمت خودروها برای محصولات ایران خودرو ۱۰ درصد و برای سایپا ۲۳ درصد بوده است.

صادقی نیارکی همچنین مجموع نیاز ارزی سالانه صنعت خودرو را ۳٫۵ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: در صورتی که قیمت هر خودروی داخلی ۱۰ هزار دلار و تیراژ تولیدی امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شود، برای تامین این تعداد خودرو نیازمند ۱۲ میلیارد دلار ارز هستیم و به عبارتی با داخلی سازی از خروج این میزان ارز جلوگیری شده است.

وی با توجه به برنامه تولید امسال خودروسازان به مقایسه این روند در سال های ۹۷ و ۹۸ پرداخت و خاطرنشان کرد: عملکرد صنعت خودرو در حوزه تولید نشان می دهد که در سه ماهه اول سال ۹۷ که تحریم وجود نداشت نسبت به سه ماهه اول سال ۹۸ که صنعت خودرو تحریم بود، ۱۲ درصد تولید بیشتری صورت گرفته است ضمن اینکه در شش ماهه دوم سال ۹۷ حدود ۲۸۸ هزار دستگاه خودرو تحویل داده شده است و در مدت مشابه سال ۹۸ این رقم به ۴۳۰ هزار دستگاه رسیده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=7965

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰