خودروهای برقی و آینده ای پر از رقیب - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

خودروهای برقی و آینده ای پر از رقیب

  • کد خبر : 8587
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
خودروهای برقی و آینده ای پر از رقیب

شاید نام ریویان به اندازه تسلا در عرصه خودروهای برقی شناخته شده نباشد اما جذب ۲٫۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری، رقیب خوبی برای تسلا می تراشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، ریویان شاید اولین خودروسازی نیست که وانت برقی عرضه می کند ولی به طور حتم جزو اولین سازندگانی است که وانت تمام برقی آن زودتر از همه یعنی اواسط سال ۲۰۲۱ در جاده ها و خیابان ها تردد خواهد کرد. علاوه بر ۲٫۵ میلیارد دلاری که امسال تی. رو پرایس در این خودروساز نوپا و نوظهور سرمایه گذاری کرده، سال گذشته نیز ۲٫۸۵ میلیارد دلار غول هایی مثل آمازون –بزرگترین خرده فروش اینترنتی آمریکا بلکه دنیا- کاکس اتومتیو و فورد روی این وانت تمام برقی سرمایه گذاری کرده اند. به این ترتیب تا به حال رقم سرمایه گذاری در این استارت آپ به چیزی حدود ۶ میلیارد دلار رسیده است.
ریویان مانند بسیاری از استارت آپ ها حاصل پیشرفت و نفوذ عرصه فناوری های کامپیوتر،‌ الکترونیک، اینترنت و موبایل در دنیای خودرو است و دیگر زمان زیادی تا عرضه ی اولین محصول آن که وانت و شاسی بلند تمام برقی است باقی نمانده است. ۲٫۵ میلیارد سرمایه گذاری جدید فقط از طرف تی. رو پرایس نبوده و کمپانی های دیگری نظیر مدیریت صندوق سروس، کواتیو، فیدلیتی و گروه سرمایه گذاری بارون هم در جمع سرمایه گذاران جدید این استارت آپ مشاهده می شوند که به جمع سرمایه گذاران فعلی یعنی آمازون، فورد و کاکس پیوسته اند.
ریویان ابتداد کارخانه سابق میتسوبیشی در ایالت ایلینویز آمریکا را خرید و آن را از نو بازسازی کرد. آمازون از این جهت در این شرکت سرمایه گذاری کرده که روی تولید ون های مخصوص تحویل بسته های پستی حساب باز کرده است. این شرکت سال گذشته ۱۰۰ هزار دستگاه ون برای تجهیز ناوگان تحویل بسته خود سفارش گذاری کرده است.
ار جی اسکارینج بنیانگذار و مدیر عامل ریویان در مصاحبه با سی ان بی سی گفته است: «این شرکت همواره از سرمایه گذاری و تأمین مالی بیشتر برای برنامه رشد بلندپروازانه این شرکت استقبال می کند.»
با وجودی که امسال صنعت خودرو دچار آفت شیوع ویروس کرونا شده با این حال از علاقه سرمایه گذاران به ویژه در بخش خودروهای برقی کاسته نشده است. ماه گذشته نیز ارزش سهام نیکولا موتور که استارت آپی در عرصه کامیون برقی است، روند صعودی پیدا کرده است. با این که هنوز محصولی از این شرکت به دست مردم نرسیده و باید تا اواخر سال ۲۰۲۱ صبر کرد و محصول آن را دید،‌ اما همین حالا ارزش سهام بازار آن از فورد بالاتر است!
اگر وانت و شاسی بلند ریویان سال ۲۰۲۱ رنگ خیابان ها و جاده ها را ببیند و به معنی واقعی پلاک شود، از نیکولا موتور، تسلا و جنرال موتورز هم جلوتر خواهد بود و می توان گفت اولین خودروسازی است که وانت تمام برقی قابل پلاک شدن عرضه کرده است.
پیش فروش محصولات ریویان از همین امسال شروع شده است. مانند تسلا، ریویان هم قصد ندارد نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش را بین کارخانه و مشتری قرار دهد و مستقیم محصولات خود را اینترنتی به مشتری می فروشد. این روش برخلاف روال متداول خودروسازان سنتی مثل فورد و جنرال موتورز است. نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش بابت فروش این خودرو به مشتری از خودروساز فرانشیز دریافت می کنند و همین قیمت خودرو را بالاتر می برد اما از سویی وجود نمایندگی خدمات پس از فروش نقطه قوتی برای مشتری است که مکانی برای پاسخگویی و رفع عیوب وجود دارد. این که کدام روش مزایای بالاتری دارد، جای بحث و گفت و گو دارد که در این جا مجال آن نیست.
حال می توان گفت تسلا تنها شرکتی نیست که حرف اول را در خودروهای برقی به روز و مدرن امروزی می زند چون رقبایی مثل ریویان و نیکولا موتور پیدا کرده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=8587

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰