افزایش خارق‌العاده قیمت سهام سایپا در چهارمین هفته - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
5
شمارش معکوس تا واگذاری بزرگ

افزایش خارق‌العاده قیمت سهام سایپا در چهارمین هفته

  • کد خبر : 9395
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
افزایش خارق‌العاده قیمت سهام سایپا در چهارمین هفته

در چهارمین هفته رقابت و در آستانه برگزاری مجمع شرکت سایپا در پایان هفته جاری، از امروز رقابت برای خرید بلوک ۱۸ درصدی سایپا با شرایط جدیدی دنبال شد و حداقل تغییر مجاز قیمت سفارش وارده به سامانه معاملات این سهم از پنج به ۱۰ ریال افزایش یافت، موضوعی که باعث افزایش خارق العاده و ۹۶ تومانی قیمت هر سهم این شرکت در یک روز شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از ایسنا، بعد از اینکه افزایش حداقل سفارش مجاز از یک ریال به پنج ریال نیز نتواست خریدار بلوک ۱۸ درصدی سایپا را مشخص کند،از امروز حداقل تغییر مجاز قیمت سفارش وارده به سامانه معاملات از پنج به یک تومان افزایش یافت تا از طریق این روش خریدار سهام زودتر مشخص شود که این تغییر باعث شد که خریداران قیمت هر سهم سایپا را ۹۶ تومان در یک روز افزایش دهند.
شانزدهمین روز از عرضه سهام شرکت سایپا امروز در چهارمین هفته در حالی پیگیری شد که به دلیل تداوم رقابت حداقل تغییر مجاز قیمت دو برابر شد و همین امر باعث شد تا قیمت سهام این شرکت افزایشی شتابان را تجربه کنند. یکی از دلایل افزایش شتایان قیمت این سهم مجوز دولت به بنیاد شهید و وزارت رفاه است تا این سهم را بابت طلب دولت دریافت کنند به همین دلیل چون قرار نیست پولی پرداخت کنند در نتیجه قیمت این سهم را افزایش می دهند.
با این حال و با وجود تغییر شرایط سفارش گیری و آغاز شمارش معکوس برای برگزاری مجمع سالانه شرکت سایپا، همچنان سه خریدار در حال رقابت نفس گیر با یکدیگر بوده و هیچ یک حاضر به کنار رفتن از این معامله حساس نیستند.
قیمت هر سهم سایپا که در جریان رقابت روز چهارشنبه به ۴۹۵۰ ریال رسیده بود، در روز شانزدهم(امروز) نیز ادامه پیدا کرد و قیمت هر سهم این شرکت به ۵۹۱۰ ریال رسید و ادامه رقابت به روز یکشنبه موکول شد، در این میان خریداران قیمت های ۵۸۹۰، ۵۹۰۰ و ۵۹۱۰ ریال را پیشنهاد کردند.
با توجه به طولاتی شدن رقابت برای خریداری سهام سایپا و پیش رو بودن مجمع این شرکت از روز دوشنبه گذشته، شرایط خریداری این شرکت تغییر کرد و شرکت بورس تصمیم گرفت که حداقل سفارش این بلوک در سامانه معاملاتی را از یک ریال به پنج ریال افزایش دهد و با ادامه رقابت نیز این میزان از امروز (شنبه)از پنج ریال به یک تومان افزایش یافته است.
انجام معامله سایپا قبل از مجمع از آن جهت با اهمیت است که سودی که در مجمع این شرکت توزیع خواهد شد، در صورت انجام معامله قبل از مجمع، متعلق به مالک جدید است؛ با این حال پیش بینی می شود که با توجه به تغییر شرایط معامله و افزایش حداقل نرخ سفارش خرید، این معامله ظرف چند روز آینده و قبل از مجمع به پایان برسد و خریدار از سود سهام متعلق به عملکرد ۸۸ در مجمع بهره مند شود.
معامله سهام شرکت سایپا که از روز اول تیرماه با قیمت ۳۱۸۳ ریال بین سه خریدار کلید خورده بود، همچنان بین سه گروه از خریداران در جریان است و طی این مدت قیمت هر سهم این شرکت ۲۷۲۷ ریال افزایش یافته است.
در جریان رقابت بلوک ۱۸ درصدی سایپا کارگزاری سرمایه گذاری ملی، کارگزاری عمران فارس و راهنمای سرمایه گذاران با یکدیگر به رقابت می پردازند که کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران برای سازمان اقتصادی کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید، کارگزاری ملی ایران برای گروه بهمن و شستا و کارگزاری عمران فارس برای مجموعه کارکنان سایپا در حال رقابت هستند.
از سوی دیگر با توجه به مصوبه دولت به شرکت های زیرمجموعه بنیاد شهید و وزارت رفاه برای دریافت کردن این سهم بابت بدهی، رقابت این دو گروه نیز جالب توجه است؛ با این حال باید دید در این هفته و با شرایط جدید اعلام شده، ادامه رقابت خریداران در این ماراتن نفس گیر چگونه خواهند بود و آیا تکلیف این سهم قبل از مجمع مشخص می شود و آیا شرکت بورس و سازمان بورس اجازه می دهند که بنیاد شهید و وزارت رفاه این سهم را بابت بدهی خود خریداری کنند یا نه؟

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9395

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰