خودروسازان هر ۳ ماه یکبار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رئیس شورای رقابت:

خودروسازان هر ۳ ماه یکبار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند

  • کد خبر : 9497
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۲:۳۰
خودروسازان هر ۳ ماه یکبار می‌توانند درخواست افزایش قیمت دهند

رئیس شورای رقابت با تاکید براینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می کند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، رضا شیوا  با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، اظهار داشت: برهمین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن هم هر سه ماه یک بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.
وی با تاکید براینکه شورای رقابت امسال تکلیف دستورالعمل قیمت گذاری خودرو را مشخص کرده است، افزود: این دستورالعمل تا پایان سال هیچ تغییری نخواهد کرد.
رئیس شورای رقابت در خصوص مطرح شدن تعیین قیمت خودرو آن هم به روش کلینیک، گفت: برای آن دسته از خودروهایی که قیمت پایه نداشته و جدید تولید شده اند شورای رقابت روش کلینیک را در قیمت گذاری اجرایی می کند به نحوی که از هفت تا ۱۰ متخصص در حوزه  خودرو درخوست نموده تا با بررسی مستنداتی که در اختیار آنها قرار گذاشته شده ضمن توجه به هزینه تمام شده خودرو قیمت پایه محصولات جدید تعیین می‌شود.
شیوا اضافه کرد: این روش فقط برای خودروهایی که قیمت پایه نداشته و تولید جدید هستند استفاده می شود و در مابقی خودروها دستورالعمل قیمت گذاری خودرو مصوب شورای رقابت اجرایی خواهد شد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9497

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰