مرسدس بنز کلاس S؛ اولین خودرو با کیسه هوای سرنشین عقب - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

مرسدس بنز کلاس S؛ اولین خودرو با کیسه هوای سرنشین عقب

  • کد خبر : 9768
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
مرسدس بنز کلاس S؛ اولین خودرو با کیسه هوای سرنشین عقب

مرسدس بنز کلاس اس اولین محصولی است که برای سرنشین صندلی عقب هم کیسه هوا نصب کرده و در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به طور عادی و متداول نسل بعدی خودروها خود را به تجهیزاتی مجهز می کنند که خریدار را ذوق زده کنند. نسل بعدی مرسدس بنز کلاس اس هم از این قاعده مستثنی نیست و ما از همین حالا هم می دانیم که این کمپانی روی داشبورد این خودرو سیستم اینفوتینمنت (صوتی،‌ تصویری، اینترنتی و موبایلی) MBUX‌ نصب و روزآوری کرده است که قدرت تشخیص چهره، اسکنر اثرانگشت و امکان اجرای فرامین صوتی و صفحه نمایش های لمسی هم روی داشبورد هم برای سرنشینان جلو و عقب دارد. در بخش موتوری و سیستم های ایمنی هم که از همین حالا میدانیم انواعی از سیستم های کمک به راننده و سیستم های ایمنی بخش مثل هشدار نقطه کور و از این قبیل موارد را دارا است اما این بار مرسدس بنز برای اولین بار برای صندلی های عقب هم کیسه هوا در نظر گرفته است.
البته برای کسانی که قصد خرید این خودرو از مرسدس بنز را دارند،‌ جزئیات و اطلاعات بیشتری روز چهارشنبه ۲۹ ژوئیه منتشر خواهد شد. اما تعبیه کیسه هوا برای سرنشینان عقب تازگی داشت و به همین دلیل خبرساز شد و این کیسه هوا هنگام برخورد شدید از رو به رو از جان سرنشینان عقب محافظت می کند. از عکس های منتشر شده این طور بر می آید که این کیسه های هوا پشت صندلی های جلو نصب شده اند. نحوه بازشدن آن هم شبیه حرف U‌ در زبان انگلیسی است و هدف از تعبیه آن محافظت از سر سرنشین است.
مرسدس بنز می گوید مفهوم و نحوه کارکرد کیسه هوا در سرنشین عقب با جلو به طور کامل متفاوت است و به همین دلیل طراحی آنها کاملا با هم فرق دارد. این کیسه هوا فرمان باز شدن را از کمربند ایمنی دریافت می کند و حتی قابلیت تنظیم برای صندلی کودک را هم دارد.
علاوه بر کیسه هوا، یک نوآوری دیگر در بخش ایمنی خودرو در کلاس اس ۲۰۲۱ مرسدس بنز اضافه شده که برای کمک به کاستن آسیب هنگام تصادف از پهلو است و به آن Pre-Safe Impulse Side می گویند و در صورت تصادف خودرو از پهلو، صندلی مثل بادکنک باد می شود و سرنشین را به سمت وسط خودرو هدایت می کند تا آثار برخورد از پهلو را به حداقل برساند. همزمان به فعال شدن این کارکرد ایمنی در کلاس اس، سیستم تعلیق این خودرو کارکرد E-Active Body Control‌ را فعال می کند که نیروی حاصل از برخورد به پهلو را به سمت پایین ساختار شاسی خودرو هدایت می کند که آثار ضربه به سرنشین را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. انگار که خودرو شانه های خود را سپر می کند تا سرنشین کمترین آسیب یا ضربه را دریافت کند. فوق پولدارها باید تا ۲ سپتامبر (۱۲ شهریور) صبر کنند تا به طور رسمی به بازار عرضه شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9768

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰