۹۰ درصد کشفیات احتکار مربوط لاستیک بوده است - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
در ۲۰ روز گذشته

۹۰ درصد کشفیات احتکار مربوط لاستیک بوده است

  • کد خبر : 9778
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
۹۰ درصد کشفیات احتکار مربوط لاستیک بوده است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کشف ۱۰۰ تخلف در انبارها مربوط به احتکار، اختفا و… در چهار ماهه اول امسال خبر داد و گفت که طی ۲۰ روز گذشته ۹۰ درصد کشفیات احتکار مربوط به لاستیک و ۱۰ درصد مربوط به لوازم خانگی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سعید محمدی‌پور در نشستی خبری اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۸۷۰۰ مورد بازرسی  کالا و خدمات انجام شده است. شهرستان‌های استان تهران هم  ۱۴ هزار بازرسی از کالا و خدمات انجام داده اند و از مجموع ۲۲۵ هزار بازرسی در سطح استان تهران بیش از ۲۲ هزار پرونده تشکیل و به تعزیرات ارسال شده که ارزش این پرونده ها معادل ۳۷۰۰ میلیارد ریال بوده است.
وی در ادامه درباره عملکرد معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت در حوزه قاچاق، گفت: در چهار ماهه اول امسال حدود ۲۰ هزار بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق انجام شده و ۲۶۵ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۱۲۱ میلیارد ریال شده که نسبت به رقم ۸۲ میلیارد ریال در مدت مشابه سال قبل حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.
همچنین به گفته این مقام مسئول، در چهار ماهه امسال ۱۳ هزار بازرسی از نانوایی ها انجام شده،  ۲۳۰۰ گزارش پرونده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال تشکیل شده و بیشترین شکایت در حوزه نان درخصوص قیمت، کیفیت و  وزن نان است.
محمدی پور همچنین از ارسال  ۱۵ هزار شکایت به سازمان صمت در این مدت خبر داد که شش هزار مورد تخلف محرز شده و گفت: در این مدت گشت های مشترکی با تعزیرات، دادستانی و ناجا نیز انجام شده که منجر به کشف ۲۸۰۰ تخلف شده و این تخلفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۰۰ درصدی داشته است.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت تهران با اشاره به کشف ۱۰۰ تخلف در انبارها مربوط به احتکار، اختفا و…، اظهار کرد: لوازم احتکار شده شامل لوازم خانگی، قطعات خودرو، خودرو، ماسک، لوازم شوینده، مواد غذایی و…بوده است. همچنین در بیست روز گذشته بیشتر روی احتکار خودرو کار شده و ۹۰ درصد کشفیات در این مدت مربوط به لاستیک و ۱۰ درصد مربوط به لوازم خانگی بوده است که ارزش آنها ۴۳۰ میلیارد ریال بوده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9778

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰