خودروی ایمن،با کیفیت و مردمی باید جایگزین پراید شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
رییس دفتر رییس جمهوری:

خودروی ایمن،با کیفیت و مردمی باید جایگزین پراید شود

  • کد خبر : 9994
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۱۷
خودروی ایمن،با کیفیت و مردمی باید جایگزین پراید شود

اگر پراید از خط تولید خارج می‌شود، خودرویی را باید به جای آن تحویل دهیم که ایمن، با کیفیت و مردمی باشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در مراسم رونمایی رسمی از محصول جدید سایپا و آغاز تولید انبوه ۲ محصول فیس لیفت و آیین خروج پراید از خط تولید، ضمن تبریک عید سعید غدیر و روز خبرنگار، گفت: خوشحالم که امروز خدمت شما هستم. اولین بار که گفتند برای خداحافظی با پراید بیایید، خیلی برایم سخت بود.
او تشریح کرد: صنعت خودرو در همه جهان جزو صنایع پیشرفته است و هر چقدر توسعه پیدا ‌کند، صنایع دیگر هم توسعه پیدا می‌کنند. در ایران هم همینطور است و این صنعت باعث ایجاد اشتغال زیادی شده است.
واعظی ادامه داد: زنجیره تولید خودرو در بخش‌های مختلف از جمله فولاد، شیشه و …  به ۵۰ حلقه می‌رسد، این زنجیره باید کار کند تا خودرو در نهایت شکل بگیرد.
رئیس دفتر ریاست جمهوری بیان کرد: فشار شرایط تحریمی، روی صنعت خودرو است و یکی از اهداف آمریکا  این بوده که زنجیره  تولید را قطع کند و بتواند این اشتغال را از بین ببرد، اما خوشبختانه موفق نشده است و با کمک مهندسان داخلی توانستیم تحریم را دور بزنیم.
او گفت: شاهد این هستیم هم در سایپا و هم ایران خودرو یک آرامش برقرار است و طبق آمارها، بسیار این صنعت امیدبخش است.
واعظی ادامه داد: با همه فشار‌ها آمار‌ها نشان از افزایش تولید خودرو دارند و باید به این موضوع توجه کنیم. خواهشمندم خودروسازان اولویت اول را به پژوهش دهند. آن کسی که توانست درصدی از سود را در آرندی صرف کند موفق است. تا زمانی که به توسعه توجه نکنیم به کپی کاری خواهیم رسید.
رئیس دفتر ریاست جمهوری بیان کرد: باید به یکی از خودروسازان بزرگ دنیا تبدیل شویم و باید از بهترین تحصیلکرده‌ها استفاده کنیم تا بتوانیم موفق شویم. ساخت داخل مطلب بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنیم. از زمان تحریم تاکنون ساخت داخل جهشی رشد داشته است و این نشان از ارتقا دارد.
او تشریح کرد: به مسئله ساخت داخل باید توجه کرد. ممکن است در قدم‌های اول گران برایمان تمام شود، اما این پایان خوبی دارد، این دسته از قطعات که خودمان تولید می‌کنیم باعث می‌شود نگرانی از تحریم نداشته باشیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: مسئله توجه به کیفیت قطعات و کیفیت خودرو مهم است. مردم باید اطمینان داشته باشند اگر خودروی ایرانی تولید می‌کنند، با کیفیت باشد. بحث ایمن سازی خودرو بسیار مهم است.
واعظی گفت: ما باید قول دهیم اگر پراید از خط تولید خارج شد، اتومبیلی را تحویل دهیم که هم ایمن هم با کیفیت و هم مردمی باشد یعنی قیمت آن برای طبقه پایین جامعه قابل تحمل باشد و باید به این نکته توجه کرد.
او تشریح کرد: از زحمات آقای مدرس خیابانی سپاسگزارم که در موضوعات مختلف ورود کردند. با آمدن ایشان و شکل گیری ستاد تنظیم بازار توانستند قیمت‌ها را ساماندهی کنند، بعد از آن در بخش صنعت مشغول شدند و شاهد این بودیم که بسیار با انرژی به مشکلات وزارت خانه رسیدگی کردند.
این مقام مسئول گفت: مسئله ارز بحث مهمی است که این روز‌ها پررنگ شده است. یکی از اولویت‌هایی که در نظر داریم، تامین ارز قطعات است. در تلاش هستیم ارز مورد نیاز تامین شود و امیدوارم شرایط کشور ارتقا پیدا کند.
واعظی گفت: با علامت‌هایی که از کشور‌های دیگر دریافت می‌کنیم، به روز‌های پایانی تحریم می‌رسیم چرا که آن‌ها به هیچ یک از اهدافشان نرسیده اند. اگر ترامپ خواب می‌دید که انقلاب ۴۰ ساله نمی‌شود باید گفت این تنها خواب است.
او گفت: مسئله قیمت خودرو را حل کرده ایم و تصویب کرده ایم که پنج درصد زیر قیمت بازار کارخانه مرتب خودرو عرضه شود تا قیمت بازار کاهش پیدا کند. تولید باید افرایش یابد و بازار از خودرو اشباع شود.
این مقام مسئول ادامه داد: خودروساز باید سود ببرد تا این صنعت ادامه پیدا کند، اما قیمت برای مصرف کننده هم باید منطقی باشد. باید به این نکته توجه کرد. مسئله مهم دیگر صادرات است و تا زمانی که صادرات نداشته باشیم کیفیت افزایش نمی‌یابد، هم‌اکنون بازار صادراتی داریم و باید از این موقعیت استفاده کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: امیدوارم مردم عزیز از این اتفاق امروز که با نگاه توسعه ای، ایمن سازی و کیفیت سازی پراید را به موزه سپردند، خوشحال باشند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=9994

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰