۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا وارد ناوگان اصفهان شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
شهردار اصفهان:

۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا وارد ناوگان اصفهان شد

  • کد خبر : 10068
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲:۵۳
۸۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا وارد ناوگان اصفهان شد

همزمان با عید سعید غدیر ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، جک مکانیکی رمپ معلولان، امکانات رفاهی، سیستم ایمنی و سرمایشی مطلوب و متناسب با استانداردها، استاندارد یورو چهار و فیلتر DPF برای کاهش آلودگی ناشی از مصرف سوخت از مهمترین ویژگی‌های اتوبوس‌های جدید است.
همزمان با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا تولید شرکت عقاب افشان به ناوگان حمل و نقل شهری، پارک سوار صفه نیز که در ورودی جنوب اصفهان احداث شده، با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
شهردار اصفهان در مراسم نمادین ورود اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل اصفهان، اظهار کرد: علاوه بر ۸۰ دستگاه اتوبوسی که به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان اضافه شد، ۲۰ اتوبوس جدید دیگر نیز به زودی به این ناوگان اضافه می شود.
قدرت الله نوروزی با اشاره به اینکه سال گذشته دولت اعلام کرد برای حمل و نقل عمومی شهرها اوراق مشارکت اختصاص می دهد، گفت: شهرداری اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت کرد و بعد از مذاکره با کارخانجات مختلف موفق به خرید ۸۰ دستگاه اتوبوس و قول ساخت ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان سال شدیم.
وی با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس تا پایان سال گذشته یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان بود، افزود: درحال حاضر قیمت هر دستگاه اتوبوس ۳ میلیارد تومان شده است، براین اساس خرید اتوبوس های جدید به معنای سرمایه گذاری برای حمل و نقل عمومی شهر بود.
شهردار اصفهان با تاکید بر اجرای عدالت اجتماعی در شهر اصفهان، تصریح کرد: اتوبوس های جدید در ۳۰ خط توزیع شد تا همه شهروندان از آن برخوردار شوند.
وی با بیان اینکه نیمی از بودجه ۶ هزار میلیارد تومانی شهر اصفهان صرف حمل و نقل عمومی شهر می شود، افزود: اخیرا برای احداث تراموا وارد مذاکره شده ایم، ضمن اینکه مسیرهای دوچرخه سواری در همه شهر ایجاد می شود تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل شهر و هوای پاک اصفهان باشیم.
نوروزی تعداد ناوگان اتوبوسرانی اصفهان را ۱۴۰۰ دستگاه اعلام و خاطرنشان کرد: قبل از شیوع کرونا ۹۶۰ دستگاه اتوبوس فعال بود که روزانه ۵۶۰ هزار مسافر را جابه جا می کرد، درحالی که هم اکنون ۲۵۰ هزار مسافر در روز جا به جا می شوند.
وی با یادآوری اینکه اصفهان در سال گذشته پایلوت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شد، تصریح کرد: با سابقه ای که در نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی داشتیم این مهم به اصفهان واگذار و مقرر شد ۷۰۰ اتوبوس را با حمایت دولت و تخصیص بودجه بازسازی کنیم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۰ اتوبوس درحال بازسازی است که اگر تا پایان سال به اتمام برسد به استاداردهای ناوگان اتوبوس شهری می رسیم، از شهروندان خواست تا جایی که مقدرو است از حمل و نقل عمومی و اتوبوس استفاده و به کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر کمک کنند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10068

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰