بررسی وضعیت و شرایط «MG RX5» در بازار - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
چینی ناشناخته که قیمتش سربه ‌فلک می‌کشد

بررسی وضعیت و شرایط «MG RX5» در بازار

  • کد خبر : 10307
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
بررسی وضعیت و شرایط «MG RX5» در بازار

این شرکت که سیاست چراغ خاموش را در پیش گرفته بود، پس از طی فرایند تولید، عرضه MG RX5 را به صورت محدود آغاز کرد و تعدادی از آن را نیز به مشتریان خود تحویل داد و اوایل سال ۹۸ این کراس‌اوور جدید چینی راهی خیابان‌ها شد .

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، شرکت «خودروسازی فردا» که اکنون به تولید و مونتاژ کراس‌اوور «SX6» مشغول است، پیش از این نیز به‌عنوان شریک تجاری سایک چین فعالیت خود را دنبال می‌کرد. براین اساس از اوایل سال ۹۷ خبرهایی مبنی‌بر تولید و عرضه شاسی‌بلند جدیدی از برند ام‌جی منتشر شد که نوید ایجاد فضای رقابتی نزدیک‌تری در بازار را می‌داد. 
همچنین پیش از این ام‌جی‌ پارس‌ موتور نماینده این شرکت در کشور بود اما پس از مدتی به‌دلیل مشکلات به‌وجودآمده در مونتاژ و ناتوانایی در حفظ کیفیت خودروهای تولیدی ام‌جی کنار گذاشته شد و پس از آن خودروسازی فردا به‌عنوان نماینده سایک در کشور کار خـــود را آغاز کرد.
این شرکت که سیاست چراغ خاموش را در پیش گرفته بود، پس از طی فرایند تولید، عرضه MG RX5 را به صورت محدود آغاز کرد و تعدادی از آن را نیز به مشتریان خود تحویل داد و اوایل سال ۹۸ این کراس‌اوور جدید چینی راهی خیابان‌ها شد و برچسب قیمتی حدودا ۴۳۰ میلیون تومانی را به خود دید. اما کمی بعد به‌دلیل بروز مشکلات ناشی‌از آغاز دور جدید تحریم‌ها، تولید این محصول تازه‌وارد نیز متوقف و در همان بدو ورود به بازار با شکستی سنگین مواجه شد.
اکنون این شرکت پس از عقد قرارداد همکاری مشترک با گروه خودروسازی دانگ‌فنگ، مشغول تولید «فردا SX6» است که با نشان تجاری خودروسازی فردا راهی بازار می‌شود. البته سیاست‌های کلی این شرکت نسبت‌به گذشته تغییری نداشته و باهمان روند قبلی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. 
البته ام‌جی RX5 همچنان برای بسیاری از مصرف‌کنندگان ناشناخته است. زیرا این شرکت هیچ‌ تعاملی با رسانه‌ها ندارد و بستری برای معرفی هرچه بهتر محصولات خود را فراهم نکرده است. از این‌رو مصرف‌کنندگان نیز با تولیدات این شرکت آشنایی ندارند که همین امر موجب کاهش تقاضا برای خرید محصولات این شرکت شده است.
جالب است بدانید درحال‌حاضر نمونه‌های کارکرده MG RX5 در بازار قیمتی حدود ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان دارند که این رقم برای یک محصول ناشناخته کمی دور از انتظار و غیرمعقول به‌نظر می‌رسد. زیرا با چنین مبلغی می‌توان خودروهای دیگری را نیز در بازار خریداری کرد. از طرفی وضعیت نامعلوم این شرکت درخصوص ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی، نکته مهم دیگری است که خریداران را برسر دوراهی قرار می‌دهد.
ام‌جی RX5 بر مبنای پلت‌فرم ام‌جی GS ساخته شده و همین موضوع زمینه‌ساز اشتراکات فنی زیاد میان این دو خودرو است. طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، ام‌جی RX5 تولیدشده در خودروسازی‌فردا به پیشرانه دولیتری توربوشارژ با فناوری GDi مجهز است و توان تولید نیرویی معادل ۲۱۷اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۰‌نیوتون‌متری را دارد. این قدرت توسط جعبه‌دنده ۶سرعته اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل خواهد شد. سیستم AWD در این خودرو وظیفه توزیع مناسب نیرو میان چهارچرخ را برعهده دارد.
ازجمله امکانات ام‌جی RX5 می‌توان به سیستم استاپ/‌استارت پیشرانه، حالت رانندگی ECO، چراغ‌های ماتریکسی با تنظیم ارتفاع اتومات، مه‌شکن‌های چرخشی جلو، اتولایت، چراغ خوش‌آمدگویی، چراغ همراهی سرنشینان، آینه‌های تاشوبرقی، آینه‌عقب الکتروکرومیک، سانروف پانوراما، صندوق برقی، استارت دکمه‌ای، پدال شیفتر، کروزکنترل، صندلی‌های برقی جلو با تنظیم برقی گودی کمر راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم پخش ARKAMYS با ۸اسپیکر، مانیتور ۱۰٫۴اینچی‌لمسی، نمایشگر صفحه کیلومتر، کول‌باکس، سیستم تهویه دوگانه اتومات، کمکی حرکت در شیب، کنترل پایداری و کشش، سنسورهای جلو و عقب، سنسور باران، دوربین عقب، دوربین ۳۶۰درجه، رادار جانبی یا هشداردهنده تغییر لاین (LDW) و رادار جلو یا هشداردهنده تصادف جلو (FCW) اشاره کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10307

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰