افزایش ۳۰ درصدی طول آزادراه‌ها تا پایان دولت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

افزایش ۳۰ درصدی طول آزادراه‌ها تا پایان دولت

  • کد خبر : 10352
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
افزایش ۳۰ درصدی طول آزادراه‌ها تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که طول آزادراه‌های کشور تا پایان دولت ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت گفت: امسال پرونده مسکن مهر بسته می شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: حجم آزادراه‌های کشور تا پایان این دولت، ۳۰ درصد رشد کرده و از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر، به بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.
محمد اسلامی که به مناسبت هفته دولت، میهمان گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما بود در خصوص فعالیت‌های این وزارتخانه در توسعه زیرساخت‌های بخش راه کشور گفت: تا پایان این دولت، طول آزادراههای کشور به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید که از مجموع هزار کیلومتری که در این دولت ساخته شده، ۳۱۷ کیلومتر آن تاکنون به بهره برداری رسیده است و بقیه آن در حال ساخت است.
وی افزود: بیش از دو برابر این میزان نیز در سراسر کشور در دست ساخت یا مطالعه است و در یک برنامه پنج ساله، امیدواریم که این میزان به ۶ هزار کیلومتر افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص توسعه بزرگراه‌های کشور نیز گفت: سالانه بطور متوسط ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های کشور افزوده می شود که با توجه به کاهش منابع بودجه ای، روند مطلوبی خواهد بود.
اسلامی همچنین افزود: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۵۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده و ۹۰۰ کیلومتر دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم ساخته خواهد شد.
وی افزایش سهم ریل در ترانزیت کشور را یکی از اهداف مهم اسناد بالادستی دانست و گفت: برای تحقق این هدف، تلاش کرده ایم با توجه به واقع شدن ایران در دو مسیر کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب از این فرصت بهره ببریم و اگر ساختارها، سیاست‌ها و سازو کار مطلوب فراهم می شدقطعا کشور ما از سهم بیشتری در ترانزیت مسافر هوایی و بار برخوردار شده بود.
وی افزود : پنج سال قبل سهم ما از ترانزیت بار ۱۳ میلیون تن در سال بود که با توجه به سیاست‌های خصمانه آمریکا و با مزاحمت‌های عملی این کشور که بر مبنای سیاست ایران – زیرو شکل گرفته است و کمک‌هایی که به کشورهای همسایه ایران و منطقه در این زمینه کرده تا سهم ترانزیتی ایران را کاهش دهد، سال گذشته ۸ میلیون تن بار از مسیر ترانزیتی ایران جابجا شد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، ارزش ترانزیت این میزان بار از کشور، به حدود ۷۰۰ میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.
اسلامی همچنین حجم ترانزیت کالا در کریدور شمال – جنوب را سالانه ۹۰ میلیون تن بین کشورهای آسیای میانه و CIS با اقیانوس هند و هندوستان دانست و افزود: برای افزایش سهم ایران از این بازار بزرگ چند کار مختلف انجام داده ایم که از جمله این اقدامات، پیگیری و تسریع در ساخت راه آهن چابهار – زاهدان و توسعه بندر اقیانوسی چابهار از آن جمله بوده است.
وی افزود: ظرفیت بندر چابهار در فاز یک توسعه این بندر جابجایی سالانه ۲ و نیم میلیون تن بود که هم اکنون به رقم ۸ میلیون تن ظرفیت بندری رسیدیم.
وی اتصال راه آهن زاهدان به بیرجند را که سال آینده این مسیر به بهره برداری خواهد رسید از دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای توسعه سهم ترانزیت کشور دانست و افزود: هم اکنون پیشرفت فیزیکی این مسیر ریلی به ۵۲ درصد بالغ شده است.
اسلامی همچنین ساخت و تکمیل راه آهن رشت – آستارا و الحاق راه آهن ایران به اتحادیه راه آهن های آسیای میانه را از دیگر برنامه های این بخش دانست و افزود: با الحاق ایران به این اتحادیه عملا وحدت رویه ای در موضوع معاهدات بازرگانی و حقوق گمرکی ایجاد خواهد شد که در نتیجه، سهم ایران را از ترانزیت بار منطقه افزایش خواهد داد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی، اتصال ریلی راه آهن ایران به ترکیه که گرچه از قبل وجود داشت اما دارای نواقص جدی عملیاتی زیادی بود از دیگر برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه برای توسعه ترانزیت در منطقه است ضمن اینکه این ارتباط در شرایط گسترش بیماری کرونا در جهان اتفاق افتاد و در این زمینه همچنین، معاهده تعرفه های مشترک ریلی با راه آهن ترکیه و ۴ کشور منطقه به امضا رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۴۸ نقطه حادثه خیز که پلیس راه آن را به ما معرفی کرد ۲۰۰ نقطه، بهینه سازی شده یا در حال نهایی شدن است و در باقیمانده نقاط نیز که باید تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود کارگاه تشکیل داده ایم و مقررات رفت و آمد در آنها با حضور پلیس اعمال می شود.
محمد اسلامی افزود: امیدواریم ساخت این تقاطع های غیر همسطح تا پایان سال آینده به اتمام برسد و در مدار قرار بگیرند.
اسلامی گفت: برای کنترل ترافیک تردد خودروها و مراقبت از رفتار رانندگان در دو سال گذشته تعداد دوربین ها از ۹۰۰ دوربین کنترل جاده ها به ۳ هزار دوربین افزایش یافته است.
وزیر راه و شهرسازی: سالانه ۲۰۶ هزار واحد مسکونی به مردم واگذار کردیم
وزیر راه و شهرسازی گفت: در ۷ سال گذشته به طور میانگین سالی ۲۰۶ هزار واحد مسکونی به مردم واگذار کرده ایم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10352

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰