نفوذ بیشتر اینترنت در صنعت خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
همکاری آمازون با تویوتا

نفوذ بیشتر اینترنت در صنعت خودرو

  • کد خبر : 10330
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
نفوذ بیشتر اینترنت در صنعت خودرو

آمازون به تویوتا در ایجاد خدمات داده های «مبتنی بر ابر» همکاری می کند. آمازون پیش از این، در اواخر ماه تیر، با فولکس در این زمینه توافق کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بسیاری از خدمات به مشتریان اکنون متکی با ابری است که از پیوستن کامپیوترها به شبکه های عظیم اینترنتی و ماهواری ایجاد می شود. یکی از بزرگترین ارائه دهندگان این خدمات، کمپانی آمازون است که قرار است به تویوتا کمک کند تا سکویی برای مدیریت داده های مشتریان جهانی تویوتا به وجود آورد. تویوتا برای «پلتفرم خدمات حمل و نقل نوین» خود Mobility Services Platform به یک کمپانی بزرگ مثل آمازون نیازمند است. این پلتفرم به تویوتا این امکان را می دهد که داده های مربوط به مشتریان خود را در بخش های مختلف از جمله اشتراک سواری، بیمه مبتنی بر رفتار راننده، انتشار اطلاعیه های فراخوان به مشتریان و مواردی از این قبیل را گردآوری، تحلیل و بر اساس آن اقدام نماید.
در حقیقت این توافقنامه در اصل بسط و گسترش همکاری های موجود بین تویوتا و آمازون است که ابتدا با ارائه خدمات وب به تویوتا توسط آمازون آغاز شده بود. به بیان دیگر تویوتا تصمیم گرفته است استفاده از اینترنت را از تجارت الکترونیک به خدمات کسب و کارهای حمل و نقل گسترش دهد.
لازم با ذکر است که در ماه ژوئیه نیز فولکس واگن همین کار را با آمازون  AWS‌ یا همان Amazon Web Services انجام داد و قرار شد آمازون، نرم افزارهای مبتنی بر ابر و پورتال های داده ای صنعت خودروی فولکس را طراحی نماید. در حقیقت آمازون بخشی را به صنعت خودرو اختصاص داده است و قبل از فولکس و تویوتا با تأمین کنندگان صنعت خودرو از جمله Aptiv، پاناسونیک، انویدیا و همچنین تاکسی های اینترنتی مثل اوبر، آویس و استارت آپ هایی مثل امبارک و توسیمپل TuSimple هم همکاری کرده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10330

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰