طراحی و تولید تایر پاپهن (Wide Base) برای نخستین بار در خاورمیانه - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

طراحی و تولید تایر پاپهن (Wide Base) برای نخستین بار در خاورمیانه

  • کد خبر : 10453
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۲۵
طراحی و تولید تایر پاپهن (Wide Base) برای نخستین بار در خاورمیانه

تایر پاپهن (Wide Base) برای نخستین بار در خاورمیانه در راستای بومی سازی دانش طراحی تایر مطابق با استانداردهای روز دنیا توسط گروه صنعتی بارز طراحی و تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز، علی اکبر مشرفی، سرپرست گروه صنعتی بارز هدف اولیه تولید این تایر را ” سرآمدی تحقیقاتی و توان طراحی در صنعت تایر کشور”عنوان کرد و گفت: تایر ۴۴۵/۶۵ R 22.5 با تحمل باری نزدیک به ۶ تن و عرض مقطعی اندکی کمتر از نیم متر این امکان را به سازندگان تریلر می دهد تا نسبت به حذف یک محور به طور کامل و حذف ۲ حلقه تایر سنگین در یک محور اقدام کنند.
مشرفی هدف از طراحی و ساخت این تایر را ایجاد یک گروه محصول جدید، دستیابی به دانش فنی طراحی تایرهای wide base و شاخص بودن و تاثیرگذاری علمی در صنعت خودرو کشور عنوان کرد.
وی با بیان اینکه ایده اولیه این طرح به قبل و همزمان با عقد قرارداد ساخت دستگاه­های تایرسازی جدید بر می گردد، گفت: کار در این پروژه پس از نصب ماشین آلات ساخت و جمع آوری اطلاعات برای دسترسی به دانش فنی طراحی، در مهرماه ۱۳۹۸ با ۱۴ نفر نیروی کارآمد و متخصص آغاز شد و سرانجام با اتکاء به توان فنی مهندسان جوان اداره تحقیقات و توسعه به نتیجه رسید.
سرپرست گروه صنعتی بارز تولید این تایر را گامی بزرگ در راستای کاهش قیمت تمام شده، حفظ محیط زیست، کاهش هزینه های تایر جایگزین و کاهش مصرف سوخت اعلام کرد و گفت: طبق برنامه زمانبندی زمان تحویل این تایر تا پایان سال ۱۳۹۹ است اما زمان و میزان تولید انبوه آن بستگی به نیاز بازار و اعلام برنامه ریزی تولید دارد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10453

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰