نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری با محصولات ایران‌خودرو دیزل - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری با محصولات ایران‌خودرو دیزل

  • کد خبر : 10438
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰:۰۰
نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری با محصولات ایران‌خودرو دیزل

قرارداد سه جانبه نوسازی هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل میان ایران خودرو دیزل، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بانک توسعه تعاون با حضور سرپرست وزارت صمت، وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل ایران‌خودرو به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در مراسم امضای این قرارداد، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که بیش از ۵۰ هزار دستگاه ناوگان فرسوده در کشور وجود دارد، اظهارداشت: شرکت ایران خودرو دیزل توان نوسازی سالانه پنج هزار دستگاه از این ناوگان را دارد. به گفته سرقینی،طبق برنامه نوسازی ناوگان تجاری کشور با جایگزینی خودروهای استاندارد و نو، طی دو سال از محل صرفه‌جویی سوخت و عقد قراردادهای لازم،ضمن تامین هزینه بالای جایگزینی ناوگان، می‌توان قیمت آن را در بازار منطقی کرد.

انتظار تامین پنج هزار دستگاه ناوگان در سال

در این مراسم محمد اسلامی ، وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: شرکت ایران خودرو دیزل،متعهد شده است امسال بیش از دو هزار دستگاه خودروی تجاری تحویل دهد. وی ادامه داد: در این قرارداد که از سال گذشته پایه‌گذاری شده است، یک هزار دستگاه ناوگان را سفارش‌گذاری کرده‌ایم و انتظار تامین تا پنج هزار دستگاه را داریم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای نوسازی ۶۵ هزار دستگاه ناوگان فرسوده در سه سال آینده برنامه‌ریزی شده است، گفت:‌از سال ۷۸ تا کنون ۲۰ هزار دستگاه از ناوگان فرسوده، نوسازی شده است.

ظرفیت نوسازی سالانه پنج هزار دستگاه خودروی تجاری

در این مراسم فرشاد مقیمی ، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تقدیر از حمایت‌های ویژه وزارتخانه‌های صمت و راه و شهرسازی و تامین مالی توسط بانک توسعه تعاون، با بیان این‌که حمایت و اعتماد حاکمیت زمینه رشد صنعت خودروهای تجاری را فراهم خواهد ساخت، گفت: ظرفیت برای نوسازی سالانه پنج هزار دستگاه خودروی سنگین توسط ایران‌خودرو دیزل وجود دارد که این میزان قابل افزایش نیز است.

وی افزود: در شرایط تحریم، در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۲ درصد در بخش غیرکشنده‌ها و ۳۰۰ درصد در بخش خودروهای کشنده افزایش تولید داشتیم.
 
مقیمی از آمادگی برای اجرای زودتر از موعد قرارداد توسط ایران‌خودرو دیزل خبر داد و گفت: در صورت تامین مالی به موقع این قرارداد، این شرکت آمادگی تسریع در عمل به تعهداتش را دارد.

وی تصریح کرد: استمرار این قرارداد سبب افزایش تامین و تولید در داخل کشور و حفظ اشتغال در این بخش خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودروهمچنین از آمادگی این خودروساز برای بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌ای خبر داد و گفت: ظرفیت‌ و زیرساخت‌های لازم در این بخش فراهم شده و در صورت اعلام بهره‌برداران، قابل اجراست.
مقیمی، نهضت کاهش هزینه تولید را از جمله دستاوردهای ایران‌خودرو طی سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸، یک هزار میلیارد تومان از هزینه‌های تولید کاسته شده است.

وی به رشد قابل توجه تولید در بخش خودروهای سواری نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون رشد ۴۰ درصدی در این بخش را به ثبت رسانده‌ایم. همچنین تحویل خودروبه مشتریان در همین بازه زمانی ۲۹ درصد افزایش داشته و در مقابل تعهدات معوق به مشتریان کاهش۸۰ درصدی را تجربه کرده است. مقیمی تعداد تعهدات معوق ایران‌خودرو به مشتریان را ۳۷ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد.

مشکلات کشور با توسعه زیرساخت‌ها حل می شود

در این مراسم رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات کشور با توسعه زیرساخت‌ها حل می شود.

عزت اله اکبری افزود: باید از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده را ببریم و با ساماندهی لازم، نیاز خودمان را در داخل کشور تامین کنیم و حتی به سایر کشورها هم صادر کنیم.

گفتنی است،در این مراسم علاوه بر قرارداد سه جانبه برای تامین مالی، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه‌ای میان ایران‌خودرو دیزل و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای نوسازی هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کالای برون شهری به امضای محمد زالی، مدیرعامل ابران خودرو دیزل، حجت اله مهدیان، مدیرعامل بانک توسعه تعاون و عبدالهاشم حسن نیا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رسید.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10438

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰