'سریع‌ترین و قوی‌ترین وانت جهان' رونمایی شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

‘سریع‌ترین و قوی‌ترین وانت جهان’ رونمایی شد

  • کد خبر : 10472
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۱۷
‘سریع‌ترین و قوی‌ترین وانت جهان’ رونمایی شد

رم (RAM) خودروساز آمریکایی از وانت جدیدی رونمایی کرده که می‌گوید سریع‌ترین و قوی‌ترین وانت جهان است. این ماشین بر اساس وانت‌های سری ۱۵۰۰ کارخانه ساخته شده و موتوری هشت سیلندر با قدرت ۷۰۲ اسب بخار دارد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، نام این وانت TRX است، اما مهندسان کارخانه آن را با اشاره به نام دایناسور درنده، تی‌رکس تلفظ می‌کنند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت TRX چهار و نیم ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.
شایعه ساخت TRX از چهار سال پیش در محافل خودروسازی شنیده می‌شد. رم در سال ۲۰۱۶ کانسپتی از این ماشین را نمایش داد، اما با وجود استقبال بسیار خوب از آن، کارخانه تصمیم گرفت تا ماشین را براساس نسل بعدی وانت ۱۵۰۰ بسازد.
برای قرار دادن موتور هشت سیلندر ۶/۲ لیتری، رم ناچار شده وانت ۱۵۰۰ را تقریبا از اساس تغییر دهد. رم می‌گوید وانت جدیدش را مخصوص رانندگی در جاده‌های بسیار ناهموار آماده کرده و برای این کار لاستیک‌هایی ویژه‌ای طراحی کرده است.
علاوه بر قابلیت‌های فنی، TRX به امکانات لوکسی نظیر صندلی‌های چرم، دوربین در اطراف خودرو و بیش از ۱۰۰ سیستم ایمنی مجهز است. این ماشین سیستمی دارد که در صورت پرش ماشین، با بررسی موقعیت، فنربندی و نیروی موتور را طوری تنظیم می‌کند که وانت در بهترین حالت ممکن زمین بخورد.
استقبال از این ماشین بسیار خوب بوده است. ۷۰۲ دستگاه اول TRX با امکاناتی ویژه تحت عنوان “سری اول” و با قیمت ۹۰ هزار دلار در کمتر از سه ساعت پیش‌فروش شد. قیمت پایه مدل معمولی این وانت حدود ۷۲ هزار دلار است.
اشاره رم به دایناسور شکارچی برای نامیدن این ماشین بی‌دلیل نیست. TRX رقیب اصلی وانت تقویت شده فورد به نام رپتر (Raptor) یا پرنده شکارچی است که از طعمه‌های دایناسورهای غول‌پیکر بودند.
رم پس از فورد پرفروش‌ترین وانت در آمریکا است و امیدوار است با هیجانی که TRX در بازار ایجاد کرده، بتواند خود را به رقیبش نزدیک کند. همزمان فورد در تدارک عرضه مدل جدید رپتر است که گفته می‌شود قدرت موتورش از ۷۰۰ اسب بخار بیشتر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10472

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰