پلتفرم شاهین متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا نیست - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6
پاسخ فنی سایپا به خط تخریب رسانه‌های بیگانه؛

پلتفرم شاهین متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا نیست

  • کد خبر : 10615
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱:۱۱
پلتفرم شاهین متعلق به شرکت خودروسازی تویوتا نیست

سایپا اعلام کرد که این گروه خودروسازی محصولات جدید خود را روی پلتفرم‌های اختصاصی، استاندارد و به روز تولید خواهد کرد و مباحث مطرح شده در برخی رسانه‌های بیگانه درخصوص تعلق پلتفرم محصول شاهین به شرکت خودروسازی تویوتا نادرست است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، این گروه خودروسازی برای ایجاد تنوع و توسعه در محصولات خود، طراحی یک ‌مگاپلتفرم را در دستور کار خود قرار داد و از آن، دو پلتفرم SP۱ و SP۰ را به دست آورد که به ترتیب محصولات کلاس‌های C و B را پوشش می‌دهند.
بر اساس اعلام سایپا، طراحی این مگاپلتفرم به گونه‌ای است که بیش از ۷۰ درصد دو پلتفرم مشتق شده با یکدیگر مشترک هستند و این امر موجب می‌شود محصولات تولیدی روی این دو پلتفرم قدرت تنوع و تغییرات لازم را داشته باشند.
شاهین نخستین محصول روی این مگاپلتفرم است که با پروژه SP۱۰۰ تولید و با نام تجاری «شاهین» معرفی شده است، این خودرو به زودی وارد بازار خواهد شد.
علاوه بر این، مدل کراس‌اوور این محصول نیز به تازگی رونمایی شده و در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه خواهد شد. این پلتفرم بر اساس استانداردهای روز بین‌المللی، استانداردهای ملی و با هدف صادرات به کشورهای منطقه طراحی و توسعه داده شده است.
همچنین به منظور بالا بردن سطح ‌کیفی این خودرو از استانداردهای کیفی خودروسازان اروپایی در طراحی‌ و توسعه خودرو استفاده شده و برای افزایش سطح استانداردهای کیفی در زنجیره تامین قطعات نیز دوره‌های آموزشی جاری‌سازی این استانداردها برای قطعه‌سازان در حال برگزاری است.
از جمله گمانه‌زنی‌ها و اشتباهات انجام شده در تحلیل‌های اخیر، تعلق پلتفرم محصول شاهین به شرکت خودروسازی تویوتا است. بدیهی است مشابهت ظاهری و ابعادی دو خودرو دلیلی بر یکی بودن پلتفرم آنها نیست.
تاکید می‌شود مگاپلتفرم SP به صورت اختصاصی و ویژه محصولات جدید گروه سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا طراحی شده و توسعه یافته است.
در بخش قوای محرکه نیز موتورهای طراحی شده فقط به محصولات این پلتفرم اختصاص داشته و براساس نیاز آنها بوده و توان مورد نیاز را ایجاد خواهند کرد و شائبه غیر واقعی و جهت‌دار استفاده از موتور هر محصول دیگر مثل پراید، تیبا و غیره در این محصولات، برداشت‌های نادرست و نتیجه‌گیری‌های اشتباه رسانه‌ای است، زیرا موتور یک بار اختراع شده و در صنعت خودروسازی مرسوم است که موتورهای دارای قابلیت را با تغییرات لازم روی محصولات مختلف استفاده می‌کنند.
موتور TU شرکت پژو سیتروئن نمونه‌ای از این دست به شمار می‌رود.
اکنون موتور توربوشارژ M۱۵TC با توان ۱۰۸ اسب بخار و هشت سوپاپ با گیربکس دستی جدید به عنوان نخستین قوای محرکه محصولات جدید سایپا در نظر گرفته شده است.
این موتور در شرکت مگاموتور سایپا به‌طور کامل طراحی و توسعه یافته و آزمایش‌های نهایی آن در حوزه عملکرد موتور و همچنین آلایندگی به پایان رسیده است. برای موتور سایپا، گیربکس جدیدی نیز طراحی شده و در مرحله تولید قرار گرفته است.
همچنین در گام بعدی قوای محرکه و گیربکس اتوماتیک برای این ‌پلتفرم پیش‌بینی شده که اکنون مراحل توسعه آن روی خودرو در دست انجام است و در مدل‌های آینده به بازار معرفی خواهد شد.
گروه خودروسازی سایپا اعلام می‌کند که بازنشر گسترده برخی گزارش‌های جهت‌دار و تحلیل‌های نادرست و نیز آغاز تخریب‌های گسترده توسط برخی رسانه‌های بیگانه و اروپایی، نشان از نارضایتی و ناراحتی تحریم‌کنندگان صنعت خودرو از معرفی محصولات جدید، پیشرفت‌های صنعت خودرو ایران و گروه سایپا در دوران تحریم و فشار حداکثری و نیز بیانگر مسیر درست خوداتکایی ملی است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10615

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰