قطعه سازان نباید بیش از حد درگیر دفاع از قیمت خودرو شوند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

قطعه سازان نباید بیش از حد درگیر دفاع از قیمت خودرو شوند

  • کد خبر : 10944
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
قطعه سازان نباید بیش از حد درگیر دفاع از قیمت خودرو شوند

نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی تهران معتقد است قطعه سازان نباید بیش از حد درگیر دفاع از قیمت خودرو شوند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری، امیر حسین جلالی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به اظهار نظر برخی از قطعه سازان از قیمت خودرو، اظهار داشت: اعضای انجمن های قطعه سازان نباید تا این میزان و با جزئیات در خصوص خودرو و قیمت آن اظهار نظر کنند.

وی افزود: قطعه سازان با توجه به سوابق، تجربیات و تخصص در حوزه قطعه سازی فعالیت می کنند و نمی توانند در خصوص قیمت یک خودرو و هزینه تمام شده آن اطلاعات دقیقی ارائه کنند و هر گونه اظهار نظر در خصوص هزینه تولید یک خودرو مستند به اطلاعات و داده نخواهد بود.

جلالی تاکید کرد: قطعه سازی که تامین کننده برخی از قطعات در خطوط تولید خودروسازی است طبیعتا نمی تواند در خصوص نزدیک به چهار هزار قطعه بکار رفته در یک خودرو اظهار نظر دقیق داشته باشد.
 
نایب رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی تهران با اشاره به اینکه موافق اظهار نظر و دفاع از قیمت خودرو از سوی قطعه سازان نیستم، تصریح کرد: قطعه سازان باید در حیطه تخصص و فعالیت خود مطالب را مطرح کنند و در صورت ضرورت نیز با استناد به اطلاعات و داده هایی که در اختیار دارند در این زمینه مطالبی را ارائه نمایند.

جلالی بیان کرد: انجمن های قطعه سازی خیلی تلاش کنند می توانند از مشکلات و موانع این صنعت و چالش های پیش روی فعالان در حوزه قطعه سازی صحبت و اظهار نظر کنند و در مورد خودرو باید کسانی که اهلیت دارند اظهار نظر کنند.

به گفته وی، برای ارائه اطلاعات درست در خصوص قیمت یک خودرو باید نموداری ارائه و میزان قیمت تمام شده یک خودرو، میزان هزینه سربار و نیروی مستقیم، اصطحلاک ماشین آلات و همچنین هزینه مالی هر خودرو که بابت تسهیلات به بانک ها پرداخت می شود با در نظر گرفتن سود مورد انتظار محاسبه و قیمت تمام شده یک خودرو اعلام شود تا دفاع درست و دقیقی از هزینه تمام شده یک خودرو باشد اما متاسفانه دفاعیاتی که عمدتا از قیمت خودرو مطرح می شود عجولانه است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=10944

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰