احتمال تغییر روند حرکتی گروه خودرویی در هفته جاری - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
امید و انتظار سهامداران خودرویی افزایش یافت

احتمال تغییر روند حرکتی گروه خودرویی در هفته جاری

  • کد خبر : 11298
  • ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۱۰
احتمال تغییر روند حرکتی گروه خودرویی در هفته جاری

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز سه‌شنبه هشتم مهر بالغ بر ۲٫۴میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۶۷۶میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بسیاری از سهامداران خودرویی با توجه به معاملات آخرین روز هفته گذشته، امیدوارند در هفته جاری دو اتفاق خوب بیفتد. نخست؛ صف‌های فروش سایر شرکت‌های این صنعت بورسی مانند ایران‌خودرو وسایپا برچیده شده و معاملات خودرویی‌ها متعادل دنبال شود و دوم آنکه به‌واسطه کف‌سازی‌هایی که در حال انجام است، نمادهای خودرویی و قطعه‌ای نیز بتوانند روند صعودی خود را آغاز کنند. به‌موازات این امیدها و انتظارات، اصلاح عمیق قیمت ‌ها و افزایش نرخ دلار جریان نقدینگی را دوباره به سمت بازار سرمایه سوق داده است.
الزام برای بازگشت اعلام EPS
یکی از عوامل مثبت و تاثیرگذار بر روند معاملات بازار در هفته گذشته، الزام برای بازگشت اعلام EPS به گزارش‌های کدال بود که بارها نسبت به تبعات فقدان آن از سوی تحلیلگران بازار سرمایه هشدار داده شد. چراکه هرچه نسبت به شفافیت اطلاعات در بورس بیشتر تلاش شود، معاملات نیز روان‌تر شده و از جوهای کاذب و فشار خرید و فروش کاسته خواهد شد.
تشکیل مجمع سهامداران حقیقی
در همین حال، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی از تشکیل مجمع سهامداران حقیقی بورس خبر داد و گفت: «این مجمع به‌منظور حمایت از سهامداران حقیقی است تا آن‌ها نیز در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند.»
امیرحسین قاضی‌زاده در نشست بررسی معضلات و مشکلات بازار بورس با حضور سهامداران حقوقی بازار از ارائه بسته پیشنهادی مجلس به شورای‌عالی بورس خبر داد و افزود: «بخشی از مشکلات بازار بورس نیاز به قانون‌گذاری دارد و ما به‌عنوان اولین قانون برای حمایت از سهامداران حقیقی، تشکیل مجمع سهامداران حقیقی را دنبال می‌کنیم.»
وی ادامه داد: «درحال‌حاضر سهامداران حقیقی با گرفتن یک کد و بدون آموزش‌های لازم وارد بازار سرمایه شده و هیجانی رفتارمی‌کنند. از طرف دیگر نیز شورای عالی بورس منافع سهامداران حقیقی را در نظر نمی‌گیرد. بنابراین لازم بود مجمع سهامداران حقیقی تشکیل شود تا حقیقی‌های بورس نیز در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند.»

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11298

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰