کاهش سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها متوقف شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
وزیر راه و شهرسازی:

کاهش سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها متوقف شد

  • کد خبر : 11360
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
کاهش سهمیه پایه گازوئیل کامیون‌ها متوقف شد

وزیر راه و شهرسازی از توقف کاهش سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی درون‌شهری و برون‌شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرگزاری فارس، درباره نتیجه درخواست از ‌وزیر نفت مبنی بر توقف کاهش سهمیه پایه گازوئیل مربوط به ناوگان کامیونی درون‌شهری و برون‌شهری، اظهار داشت: توافق کردیم که سهمیه پایه سوخت ناوگان کامیونی کاهش پیدا نکند و لذا این سهمیه پایه کاهش نیافته است.
وزیر راه و شهرسازی افزود: ‌طی توافق با وزارت نفت کاهش سهمیه پایه سوخت ناوگان کامیونی نداریم.
بنابراین گزارش چندی پیش وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به وزیر نفت درخواست داده بود: «با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از ناوگان در هر دو بخش درون و برون‌شهری فعالیت می‌کنند و با مشکل تامین سوخت مواجه می‌شوند و با عنایت به اینکه برخی از ناوگان باری سهمیه بالاتری نسبت به سایر بارگیرها با ظرفیت مشابه دریافت می‌کنند و این موضوع موجب نارضایتی در بخش شده است، کاهش سهمیه پایه تا همسان‌سازی مربوطه متوقف شود.»
پیش از این مقرر شده بود‌ از ابتدای خرداد ماه 99 کاهش 10 درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی آغاز ‌‌شود و این روند به تدریج ادامه ‌‌یابد، تا نزدیک به صفر شود‌.
گفتنی است، کامیونداران از اوایل تابستان سال ۱۳۹۷ با مشکلاتی از قبیل کمبود لاستیک در بازار مواجه شدند. به عنوان مثال قیمت یک حلقه لاستیک خودروهای سنگین که با ارز دولتی حدود چهار میلیون تومان بود، با ارز نیمایی به بیش از ۱۶ میلیون تومان در بازار رسید.
 آمارهای منتشر شده نشان می‌داد نیاز خودروهای سنگین در بخش‌های مختلف حمل‌ونقل عمومی سالانه پنج میلیون حلقه لاستیک است که یک میلیون حلقه در داخل تولید شده و ۵۰۰ هزار حلقه به صورت رسمی وارد می‌شود. یعنی بیش از سه و نیم میلیون حلقه لاستیک به صورت غیررسمی و قاچاق به کشور وارد می‌شد.
در نهایت سامانه‌ای در سازمان راهداری طراحی شد که قرار بود بر اساس کارکرد به صاحبان وسائل حمل‌ونقل عمومی سنگین لاستیک تحویل شود که سبب شد لاستیک موجود در کشور عادلانه و براساس کارکرد بین رانندگان توزیع شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11360

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰