ایرلاین‌ها تافته جدابافته نیستند؛ قیمت جدید پروازهای هوایی اصلاح شود - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

ایرلاین‌ها تافته جدابافته نیستند؛ قیمت جدید پروازهای هوایی اصلاح شود

  • کد خبر : 11455
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
ایرلاین‌ها تافته جدابافته نیستند؛ قیمت جدید پروازهای هوایی اصلاح شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید مانع از افزایش نجومی قیمت بلیط هواپیما شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، احمد جباری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی، گفت: متأسفانه در شرایطی که کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری رو به رو است، شرکت های هواپیمایی با بهانه های مختلف روز به روز در پی افزایش قیمت بلیط هواپیما هستند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع کرونا رعایت شده و از حدود 60 درصد از ظرفیت هواپیماها در پروازهای هوایی استفاده شود، امری طبیعی است، اما حتی با لحاظ این منطق نیز نباید قیمت بلیط هواپیما بیش از درصد مشخص افزایش یابد.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در شرایط کنونی بسیاری از استان های جنوبی کشور مانند استان هرمزگان از زیرساخت های جاده ای و ریلی مطلوبی برخوردار نیستند و مردم با توجه به بعد مسافت، برای تردد از پروازهای هوایی استفاده می کنند، حال افزایش بی ضابطه قیمت بلیط هواپیما، فعالیت بسیاری از مشاغل و شرکت های اقتصادی را دچار مشکل می کند.
وی افزود: همه مردم و شرکت ها در شرایط اقتصادی و کرونایی باید با همدیگر همراهی و تعامل داشته باشند، به طور مثال  بسیاری از شغل ها با شیوع کرونا درآمدزایی خود را از دست داده اند یا کاهش جدی درآمد رو به رو هستند، حال با منطق ایرلاین ها، این شغل ها نیز باید نرخ خدمات خود را به صورت نجومی افزایش دهند اما باید با همدلی و گذشت نگذاریم که روز به روز بر شدت گرانی ها افزوده شود.
چرا باید قیمت بلیط بر اساس نرخ آزاد دلار نرخ گذاری شود، مگر ایرلاین ها تافته جدابافته هستند
جباری درباره تأثیر افزایش نرخ دلار در قیمت بلیط هواپیما، گفت: اینکه شرکت های هواپیمایی به بهانه نرخ دلار، در سال چند بار قیمت بلیط را چندین درصد بالا ببرند، منطقی نیست، چرا که هزینه های پرسنل و سایر امور مانند مالیات به صورت ریالی پرداخت می شود، حال چرا باید قیمت بلیط بر اساس نرخ آزاد دلار محاسبه شود، مگر ایرلاین ها تافته جدابافته هستند؟
وزارت راه و شهرسازی باید مانع از افزایش نجومی قیمت بلیط هواپیما شود
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید مانع از افزایش نجومی قیمت بلیط هواپیما شود و قطعا در صورت بی توجهی به این موضوع، طرح سوال از وزیر راه و شهرسازی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11455

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰