بازگشت صف‌ های میلیاردی برای فروش سهام خودروسازان - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
6
سرعت خروج پول از بازار سرمایه به سمت بازارهای رقیب افزایش یافت

بازگشت صف‌ های میلیاردی برای فروش سهام خودروسازان

  • کد خبر : 11504
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
بازگشت صف‌ های میلیاردی برای فروش سهام خودروسازان

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز چهارشنبه ۲۳ مهر بالغ بر ۳۰۲ میلیون سهم و ارزش معاملات گروه خودرویی بالغ بر۱۸۶ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، صف‌های فروشی میلیاردی برای دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا تشکیل شد. این مسأله باعث شد تمامی نمادهای این صنعت بورسی منفی شود، به‌طوری‌که علاوه بر این دو شرکت، نمادهای گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، مهرکام پارس، نیرومحرکه، گروه بهمن، سرمایه‌گذاری رنا، کرمان‌خودرو، بهمن‌دیزل، ایران‌خودرو دیزل و سایپا دیزل منفی خوردند و در مقابل تنها نمادهای فنرسازی زر، رینگ‌سازی مشهد و رادیاتور ایران مثبت شدند.
همچنین روز یکشنبه در گروه خودرویی طی ۱۰هزار نوبت معاملاتی، ۷۲میلیون سهم به ارزش ۶۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ‌بر ۲۸۲هزار میلیارد تومان شد.
شاخص‌کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش از ۴۷هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی قرار گرفت.
بازارهای مالی در آستانه تحولی قابل توجه
به‌صورت کلی می‌توان گفت بازار سهام برعکس ماه‌های ابتدایی سال در مقایسه با بازارهای رقیب، عملکرد جذابی نداشته و همین موضوع، سرعت خروج پول از بورس به سمت بازارهای رقیب را افزایش داده است. بازارهای مالی در آستانه تحولی قابل توجه هستند و بحران‌های اخیر که مهم‌ترین آن‌ها کروناست، بر رویدادهای سیاسی و پیش‌بینی پذیری آن‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.
تردید فعالان بازار سهام در ماندگاری نرخ‌های کنونی ارز
تا حدودی می‌توان دغدغه سهامداران در مقطع فعلی را درک کرد، اما باید توجه داشت بررسی وضعیت بنیادی و گزارش‌های پیش رو می‌تواند تا حد زیادی به غربالگری بازار کمک کند. از سوی دیگر، فعالان بازار سهام در ماندگاری نرخ‌های کنونی ارز تردید دارند و به همین دلیل دست‌به‌عصاتر اقدام به خرید می‌کنند. بدین ترتیب، بورس که طی چند سال اخیر به محلی برای تامین نقدینگی دولتی تبدیل شده بود، حال با تمایل اندک خریداران به حضور، صرفا با فروشندگانی قوی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11504

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰