اتوبوس بین‌شهری درسا با چهار ستاره تنها محصول بخش مسافری‌های سنگین - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
بررسی گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد:

اتوبوس بین‌شهری درسا با چهار ستاره تنها محصول بخش مسافری‌های سنگین

  • کد خبر : 11834
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
اتوبوس بین‌شهری درسا با چهار ستاره تنها محصول بخش مسافری‌های سنگین

مسافری‌های سنگین نیز مدت‌هاست جز عقاب‌افشان شاهد حضور هیچ محصول دیگری نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، گزارش ارزیابی خودروهای داخلی در آذرماه در حالی منتشر شد که بسیاری از خودروسازان توان تولید داخل را از دست داده‌اند و درحال‌حاضر تنها برخی خودروها به‌ویژه در بخش غیراروپایی تولید می‌شوند. براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ۱۲محصول سنگین و نیمه‌سنگین در بخش باری و مسافری و ۶ وانت ارزیابی شده‌اند که بیشترین سهم در اختیار زیرمجموعه‌های گروه بهمن است. یک‌محصول پنج‌ستاره، ۸محصول چهارستاره، ۸محصول سه‌ستاره و یک‌محصول ۲ستاره نتیجه ارزیابی در بخش وانت‌ها و دیگر خودروهای تجاری در مهرماه است.
حضور پررنگ گروه بهمن در گزارش کیفی
چند ماهی است گروه بهمن حضور چشمگیری به‌ویژه در سگمنت خودروهای کاروتجاری در گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دارد. از میان ۱۸خودرو کاروتجاری که در این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفتند، بهمن‌موتور بیشترین سهم را میان خودروسازان داخلی در اختیار داشته است. 
دو محصول وانت کارا تک‌کایبن و دوکابین (محصول بهمن‌موتور)، دو مینی‌بوس ایسوزو و شیلر (محصول بهمن‌دیزل)، سه مدل کامیونت ایسوزو NMR۸۵ و NPR۷۵K و شیلر (محصول بهمن‌دیزل)، کامیون ایسوزو NPR۷۵M (محصول بهمن‌دیزل)، کامیون FAW (محصول سیباموتور، کشنده FAW J۶ (محصول سیباموتور) سهم بیش‌از ۵۵‌درصدی مشارکت گروه بهمن در بخش تجاری‌های این گزارش را نشان می‌دهد. 
این در حالی است که تنها ۸ جایگاه دیگر در اختیار خودروسازانی همچون سایپا، ایران‌خودرو و عقاب‌افشان قرار دارد. همچنین جای بسیاری از خودروسازان در بخش خصوصی در این گزارش مانند ماه‌های گذشته خالی است.
تنها محصول پنج ستاره برای دومین‌ماه متوالی
کامیونت‌ها در گزارش مهرماه شاهد حضور چهارمحصول از ۲خودروسازی بودند؛ سه محصول بهمن‌دیزل و یک محصول از سایپادیزل. کامیونت ایسوزو NMR۸۵ به‌عنوان محصول درخشان این بخش، برای دومین‌ماه متوالی به‌عنوان تنها محصول پنج‌ستاره کیفی چه در بخش سواری و چه در بخش تجاری مشارکت داشته است.
رده دوم این بخش نیز در اختیار کامیونت ایسوزو NPR۷۵K قرار گرفته که این محصول هم موفق به کسب چهارستاره کیفی شده است.
کامیونت شیلر این خودروسازی نیز به‌عنوان سومین محصول این بخش در این ماه توانسته است چهارستاره کیفی را به دست آورد که در مقایسه با ماه گذشته صعود یک پله‌ای را به ثبت رسانده است.
بررسی نتایج بخش باری در ماه‌های گذشته حاکی از آن است که گروه خودروسازی بهمن عزم خود را برای ارتقای سطح کیفی محصولات خود جزم کرده است. چهارمین بخش از این گروه نیز در اختیار محصول سه‌ستاره سایپادیزل یعنی کامیونت الوند قرار گرفته است.
جمع سه‌ستاره‌ها در باری‌های سنگین
کامیون ایسوزو NPR۷۵M بهمن‌دیزل نیز محصول دیگری از این خودروسازی که در بخش کامیون‌ها با چهار ستاره توانسته است رده نخست این سگمنت را در اختیار بگیرد. کامیون FAW TigerV۸ نیز محصولی از دیگر زیرمجموعه این خودروسازی است.
رده دوم که ماه گذشته در اختیار محصول ایران‌خودرودیزل بود، این ماه به کامیون سه‌ستاره سیباموتور اختصاص یافته است.
بر این اساس، کامیون بنز WH ایران‌خودرو دیزل با سه ستاره کیفی در رده سوم این قرار گرفته است. کشنده FAW J۶ سیباموتور هم در بخش کشنده‌ها رتبه نخست را به‌دست آورده و توانسته است چهار ستاره کیفی را در اختیار بگیرد.
رده دوم بخش کشنده‌ها در اختیار محصول ایران خودرودیزل قرار گرفته و این محصول هم در رقابت نزدیکی با محصول سیباموتور با چهارستاره در این ارزیابی مشارکت کرده است.
مسافری‌ها؛ کم‌محصول و باکیفیت
بخش خودروهای مسافری نیمه‌سنگین گزارش مهرماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در اختیار محصولات بهمن‌دیزل قرار داشته است. مینی‌بوس ایسوزو سحر با چهار ستاره کیفی در این دوره از گزارش کیفی حضور پیدا کرده و توانسته است رده نخست این ارزیابی را به خود اختصاص دهد.
مینی‌بوس شیلر بهمن‌دیزل هم که محصولی جدیدتر از ایسوزو سحر است، با همان چهار ستاره کیفی در ارزیابی این ماه مشارکت داشته است.
در ارزیابی شهریورماه نیز این دو محصول بهمن‌دیزل با چهار ستاره تنها خودروهای شرکت کرده در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بودند. مسافری‌های سنگین نیز مدت‌هاست جز عقاب‌افشان شاهد حضور هیچ محصول دیگری نبوده است.
به‌طور معمول این بخش هر ماه یک خودرو را مورد ارزیابی قرار می‌دهد که بین دو اتوبوس درسا و مارال عقاب‌افشان متغیر است.
در شرایطی که شهریورماه سال جاری محصول اتوبوس بین‌شهری اسکانیا ۴۲۱۲ مارال با چهارستاره کیفی در ارزیابی قرار گرفته بود، اما در مهرماه این سگمنت خودرویی به مدل دیگر این خودروسازی یعنی درسا رسید.
اتوبوس بین‌شهری درسا طبق روال همیشگی با چهار ستاره تنها محصول حاضر در بخش مسافری‌های سنگین شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11834

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰