قیمت تایرهای سواری روی میز وزیر صمت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

قیمت تایرهای سواری روی میز وزیر صمت

  • کد خبر : 11828
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
قیمت تایرهای سواری روی میز وزیر صمت

ستاد تنظیم بازار در جلسه روز گذشته خود تصمیم‌گیری درخصوص قیمت‌های جدید تایرهای سواری تولید داخل را برعهده وزیر صمت گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از دنیای خودرو، و به‌گفته منابع موثق در وزارت صنعت، معدن و تجارت ‌روز گذشته ستاد تنظیم بازار موضوع قیمت‌گذاری تایرهای رادیال سواری را نیز در دستور کار خود قرار داد. باتوجه به اینکه شرکت‌های تایرسازی برخلاف تاکید معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت مبنی‌بر افزایش ۵۰درصدی قیمت این گروه محصول دست به افزایش تا ۹۸درصدی قیمت‌ها زده‌اند، ‌تصمیم‌گیری و حکمیت در این باره را به وزیر صمت محول کرد. 
برهمین اساس مقرر شده است ‌سه معاون وزیر صمت در بخش بازرگانی داخلی، ‌صنایع و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با برگزاری یک جلسه مشترک با وزیر، این موضوع را بررسی کنند تا تصمیم نهایی درخصوص میزان افزایش قیمت تایرهای سواری گرفته شود. این مقام مطلع در وزارت صمت بیان کرد: «متاسفانه شرکت‌های تایرسازی برخلاف آنچه مصوب شده بود و باید تعیین قیمت می‌شد، دست به افزایش نامتعارف قیمت‌ها زده‌اند و به سرعت نیز محصولات خود را در سطح نمایندگان عرضه و مبالغ سبدهای فروخته‌شده را نیز دریافت کرده‌اند. 
بر همین اساس مقرر شد جلسه مشترکی بین سه معاون و وزیر صمت برگزار شود. در این جلسه نماینده‌ای از شرکت‌های تایرساز و انجمن صنفی صنعت تایر حضور نخواهد داشت و تصمیم نهایی درخصوص قیمت‌گذاری گروه رادیال سواری و همچنین اینکه نرخ‌گذاری تایرهای بایاس و باری نیز به انجمن صنفی صنعت تایر واگذار شود نیز اتخاذ خواهد شد.»
به گزارش خبرنگار «دنیای ‌خودرو» ‌شرکت‌های تایرسازی بلافاصله پس از تایید افزایش ۵۰درصدی قیمت تایرهای سواری اقدام به فروش سبدهای آذر ماه و اخذ وجه از نمایندگان کردند. این درحالی است ‌که چند روز بعد با بررسی قیمت‌های ارسالی به این وزارتخانه مشخص شد،‌ نرخ تایرهای سواری برخلاف مکاتبات انجام‌شده بین معاون بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار مبنی‌بر  افزایش تا ۵۰درصدی؛ در برخی سایزها حتی تا ۹۸درصد نیز رشد داشته است که همین موضوع ناراحتی مجموعه ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت را به همراه داشت.
حال باید دید با اتفاقات اخیر آیا وزیر صنعت، معدن و تجارت با لیست قیمتی که تایرسازان سبد آذرماه خود را فروخته‌اند موافقت می‌کند یا قیمت‌ها به آنچه مد نظر مسئولان است، بازخواهند گشت. ازسوی ‌دیگر تعیین‌تکلیف درخصوص نحوه نرخ‌گذاری تایرهای باری نیز منوط‌به  نتیجه جلسه مشترک وزیر صمت با سه معاون خود خواهد بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=11828

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰