چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟

  • کد خبر : 12031
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
چرا مردم از خودروی داخلی خسته شده اند؟

انتشار خبر رونمایی از پژو ۳۰۸ جدید در رسانه‌ها به یکی از پربازدیدترین اخبار خبرگزاری ایسنا تبدیل شد، استقبال قابل توجه مردم از این خبر نشان می دهد که علیرغم نجومی شدن قیمت خودرو در ماه‌های اخیر، مردم همچنان پیگیر اخبار صنعت خودروسازی و مشتاق خرید خودرویی با کیفیت هستند، آرزویی که معلوم نیست در کشور ما چه زمانی بواقع محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از ایسنا، تجربه نشان داده است که سلیقه خریداران خودرو در گذر زمان دائما در حال تغییر است، چرا که اگر به نوع خودروهای در حال تردد در سطح شهر دقت کنیم خواهیم دید که خودروهایی که در دو دهه قبل در اولویت اول خرید مردم بودند، امروز جایگاه قابل توجهی نزد مردم ندارند. گرچه عده‌ای هم هستند که یا به دلیل عدم تمکن مالی یا از روی بی‌میلی، به تکنولوژی جدید و طراحی‌های نوین در ساخت خودرو اهمیتی نداده و ترجیح می‌دهند که همواره از خودروهای قدیمی و مدل پایین استفاده کنند.
اما اغلب  خریداران در کشورهای پیشرفته همان طور که گفته شد بعد از مقایسه طراحی و تکنولوژی، خودرویی که در نظرشان زیباتر جلوه می‌کند و فاکتورها و آپشن های بروزتری را دارد و مطابق سلیقه آنان در میزان مصرف بنزین، خدمات پس از فروش و دوره گارانتی طولانی‌تر و شرایط مناسب تری در بخش هزینه است را انتخاب می کنند.
در کشور ما به دلیل تولیدات نه‌چندان متنوع صنعت خودروسازی، عموم خریداران با محدودیت انتخاب مواجه هستند و نمی‌توانند تمام فاکتورهای مد نظر خود را در زمان خرید مدنظر قرار دهند و وقتی فراخوان فروش خودروهای ایرانی منتشر می شود بالاجبار خودرویی را می خرند که از سوی خودروسازان عرضه می‌شود، حتی اگر از سوار شدن بر پراید، پژو، سمند و … خسته شده‌ باشند. ولی بخشی از جامعه که از تمکن مالی خوبی برخوردار بوده و توان خرید بالایی دارند به دنبال برندی هستند که سال‌هاست به آن دلبسته بوده و حتی حاضرند با پرداخت چند برابر قیمت اعلامی به آرزوی خود برسند.
گزارش میدانی ایسنا حاکی از آن است که بیشتر خریداران ایرانی به دنبال خرید خودرویی با طراحی زیبا و به روز در کنار کیفیت بالا و امکانات رفاهی مناسب هستند که از ایمنی مناسب برخوردار بوده و با ارائه خدمات پس از فروش مطلوب پاسخگوی نیاز آنان باشد که البته توقع و انتظاری کاملا منطقی و در شان خریدار ایرانی است، اما متاسفانه این خواسته در بازار خودروی ایران برآورده نمی شود.
“سیدمهدی سیدوکیلی” یکی از شهروندان ساوجی گفت: خودرویی باید در ایران طراحی و به بازار عرضه شود که اولا متنوع و با کیفیت بوده و ثانیا تمامی نیازهای کاربردی خریدار را تامین کند.
وی به ضعف تامین قطعات پس از فروش و اشکالاتی که در خرید خودروی صفر نظیر گیربکس و موتور بوجود می‌آید اشاره کرد و گفت: برخی خودروهای تولیدی در کشور به دلیل ضعف در تولید در همان روزهای نخست با ایرادات موتوری مواجه شده و موجب نارضایتی خریدار می‌شوند.
وی افزود: خریدار مجبور می شود خودروی صفر را روانه تعمیرگاه کند و خدمات پس از فروش هم نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند در حالی که طبیعتا فرد با خرید خودروی صفر جهت استفاده روزمره، باید خیال  راحتی بابت معیوب نبودن خودرو داشته و اطمینان داشته باشد که حداقل خودرو از ایمنی متوسطی برخوردار است. در ضمن با ارائه خدمات پس از فروش خوب و پاسخگو و در شان خریدار، باید خدمات دهی لازم به مشتری صورت گیرد.
سیدوکیلی افزود: وقتی یک خودروی جدید به بازار معرفی می‌شود اکثر خریداران با پرس‌وجو از فعالان بازار خودرو یا کارشناسان مشاور بدنبال تکمیل اطلاعات خود در مورد کارآیی و ویژگی‌های خودروی معرفی شده هستند ولی عملا مشاهده کرده ایم که هر بار خودروی جدید معرفی شده به بازار تفاوت چندانی با نمونه‌های تولید شده قبلی نداشته است.
ایرانی ها خودروی شیک دوست دارند
“داوود حسنی” یک فعال بازار خرید و فروش انواع خودرو و نمایندگی فروش محصولات ایران خودرو و سایپا در ساوه نیز علت تمایل مردم برای خرید خودروی خارجی را کیفیت بالای آن دانست و گفت: برای مشتریان ایرانی طراحی زیبا و شیک خودرو حرف اول را می‌زند و مردم بیشتر به دنبال تردد با خودروی لوکس هستند.
وی بیان کرد: به طور مثال خودروی دناپلاس همان خودروی سمند است، اما چون یک خودروی شیک است مردم حاضرند ۲۰۰ میلیون بیشتر پرداخت کنند تا یک خودروی شیک که شبیه سراتو یا سوناتاست سوار شوند که نشانگر تمایل سلیقه ایرانی برای خرید خودروی لوکس و شیک است.
حسنی با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد خریداران خودرو در ایران شیک و لوکس بودن خودرو را بر کیفیت ترجیح می‌دهند، افزود: برای خریداران خودرو در کشورهای پیشرفته کیفیت خودرو ۸۰ درصد اهمیت دارد در حالی که ایرانی ها به میزان ۵۰ درصد به کیفیت خودرو اهمیت می‌دهند و شیک سوار شدن را ترجیح می دهند.
وی افزود: خودروی اف جی کروز تولید کشور ژاپن از خانواده تویوتاست و از نظر کیفیت و ایمنی بالاست ولی چون شیک و شکیل نیست طرفدار آنچنانی ندارد. مردم رغبت چندانی برای خرید این دسته از خودروها ندارند و اینگونه خودروها مشتری خاص خود را دارند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=12031

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰