پیش ‌فروش خودرویی به نام فردا SX5 - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

پیش ‌فروش خودرویی به نام فردا SX5

  • کد خبر : 12500
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
پیش ‌فروش خودرویی به نام فردا SX5

در حال حاضر این شرکت هیچ تعهدی درمورد محصولات قبلی خود ندارد و تولید خودروهای جدید مدتی است آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به نقل از اخبار خودرو، «گروه صنعتی فردا» که از سال ۱۳۹۲ با تاسیس کارخانه خودروسازی «فــردا» در سمنان فعالیتش  را آغاز کرد، از ابتدای هفته جاری محصول  «SX5 خود را پیش‌فروش  کرده است.  قرار است این خودروساز از  اوایل زمستان‌۹۹ دومین محصول خود را با لوگو اختصاصی «فرداموتور» (Farda) عرضه ‌کند. دلیل آن نیز می‌تواند انتشار تصاویر در اینستاگرام رسمی فرداموتور باشد.  ظاهرا قرار است این خودرو جدید با نام «فردا SX5» در بازار کشور عرضه شود. 
طراحی ظاهری«فردا SX5»
«فرداSX5» را باید در سگمنت کراس‌اوورهای جمع‌وجور قرار بدهیم. طول این خودرو ۴۵۱۲‌میلی‌متر، عرض آن ۱۸۱۲میلی‌متر و ارتفاع۱۷۲۵میلی‌متر و همچنین وزن خالص حدود ۱۳۴۵کیلوگرم است. ازسوی‌دیگر «فرداSX5» را به‌دلیل خطوط کشیده و برخورداری ‌از جلوپنجره‌ کشیده و طراحی نمای عقب منحصر به‌فرد، با اولین نگاه یک خودرو جوان پسند را در ذهن تداعی می‌کند.

طراحی داخلی
جذاب‌ترین بخش این خودرو طراحی کابین آن است. متریال استفاده‌شده در کابین SX5 از کیفیت بهتری نسبت‌به خودروهای موجود در بازار برخوردار است. کیلومترشمار رنگی و جذاب همراه با مانیتور ۸اینچی لمسی جلوه زیبایی به کابین این خودرو می‌بخشد. از نکات قابل‌توجه در کابین فردا SX5، تفاوت صندلی‌های آن با سایر نمونه‌های حاضر در بازار جهانی است. صندلی‌های این کراس‌اوور خودروسازی فردا، از چرم و اجزای چندتکه است و دوخت سفارشی قرمز روی آن دیده می‌شود. البته این ترکیب رنگ روی صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد نیز به‌چشم می‌خورد.
مشخصات فنی
فرداموتور قصد دارد SX5 را با موتور ۱٫۶لیتری تنفس‌طبیعی ساخت کمپانی میتسوبیشی با قدرت ۱۲۳‌اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۱نیوتون‌متری تولید و به بازار عرضه کند. استاندارد آلایندگی پیشرانه SX5، یورو ۵ و مصرف ترکیبی این خودرو؛ ‌۷٫۳لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که به لحاظ مصرف سوخت خودرو بسیار کم مصرفی محسوب  می‌شود. همچنین SX5 از یک گیربکس ۶ سرعته CVT بهره می‌برد. هرچند از لحاظ سگمنت رقبای زیادی در بازار دارد ولی از لحاظ ظاهر و ابعاد از وضعیت مناسبی بین رقبا برخوردار است. 
امکانات و آپشن‌های «فردا SX5»
با توجه به مشخصات فنی و پیشرانه متناسب می‌توان گفت این خودرو امکانات رفاهی و آپشن‌های قابل‌قبولی دارد. براساس اطلاعات رسمی منتشرشده؛ فردا SX5 دارای سانروف، کروزکنترل، کنترل‌پایداری، کنترل‌کشش، مانیتور ۸اینچی لمسی با دوربین عقب، گیربکس ۲حالته اسپرت و برفی، فرمان برقی با تنظیم ارتفاع، بلوتوث، آینه تاشوبرقی، سیستم تهویه دیجیتال، سنسور فشار بادلاستیک، اتولایت و دی‌لایت، دو ایربگ، سیستم کمکی در سربالایی HHC، ایزوفیکس صندلی، خروجی برقی ۱۲ولت و سنسور دنده‌عقب است.
قیمت «فردا SX5»
پیش‌بینی می‌شود قیمت اولیه فردا SX5 در ایران، احتمالا بین ۶۵۰ تا ۷۵۰میلیون‌تومان باشد، باید دید عملیات مونتاژ و تولید داخل این خودرو چقدر می‌تواند قیمت آن را در مقابل رقبا، رقابتی‌تر کند به نظر می‌رسد این شرکت از هم‌اکنون باید این کراس‌اوور کامپکت را برای رقابت با هموطنانش ازجمله لیفانX70 بم‌خودرو، اس‌دبلیوام سیف‌خودرو، جکS5 کرمان‌موتور و هایما S7 توربو ایران‌خودرو آماده کند.
یک مقام مسئول در این شرکت که تمایلی به ذکر نامش نداشت به خبرنگار ما گفت در حال حاضر این شرکت هیچ  تعهدی درمورد محصولات قبلی خود ندارد و تولید خودروهای جدید مدتی است آغاز شده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=12500

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰