عرضه خودروی ارزان قیمت توسط ایران خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 24 November - 2024
10

عرضه خودروی ارزان قیمت توسط ایران خودرو

  • کد خبر : 15009
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
عرضه خودروی ارزان قیمت توسط ایران خودرو

مدیرعامل ایران‌خودرو درباره زمان عرضه خودروی ارزان‌قیمت این گروه صنعتی به بازار گفت: رونمایی این خودرو ظرف چند ماه آینده انجام می‌شود، اما تولید انبوه آن به ۱۸ ماه زمان نیاز دارد، ضمن آنکه عرضه آن به بازار نزدیک به دو سال طول می‌کشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، فرشاد مقیمی افزود: یکی از راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده، طراحی خودرو و حرکت به سمت پلت‌فرم‌های مشترک است.
وی تاکید کرد: در راستای تحقق این هدف، ایران‌ خودرو، طراحی خودرویی در کلاس A پلاس با موتور سه استوانه -که دی سال گذشته رونمایی شد- را آغاز کرده است. طراحی این نوع خودروها خاص و ویژه بوده و تمام استانداردها و شرایط روز را دارا هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین هزینه را در بحث مربوط به تولید خواهند داشت.
 وی اضافه کرد: طراحی نمونه‌ای از این خودرو با پلت فرم موتوری جدید که پیشرانه سه استوانه را برای آن در نظر گرفتیم، به پایان رسیده و نمونه‌ای از آن ساخته و وارد فاز طراحی مفهومی شده است که ظرف چند ماه آینده به سرانجام می‌رسد.
مقیمی با بیان اینکه تلاش شده در طراحی خودروی مذکور هزینه‌ها کاهش یابد، ادامه داد: تولید در بالاترین تیراژ نیز یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت تمام‌شده این نوع خودرو است زیرا هرچه تولید افزایش یابد، هزینه تمام‌شده کاهش پیدا می‌کند.
مقیمی با بیان اینکه در تولید این خودرو نگاه بر این است که طراحی و ساخت در داخل انجام شود، ادامه داد: در تولید این خودرو از ظرفیت شبکه تامین ایران‌خودرو و معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری کمک گرفته شده است. به گفته مقیمی امکان صادرات این خودرو نیز فراهم خواهد شد زیرا در حال حاضر نیازمندی به امثال آن در بازارهای کشورهای همسایه احساس می‌شود. وی درباره کیفیت خودروی ارزان‌قیمت ایران‌خودرو نیز تصریح کرد: هرچند شاید در سال‌های گذشته به دلیل عمل به تعهدات، تمرکز چندانی بر کیفیت خودرو وجود نداشت اما از سال گذشته روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم.
مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه نمی‌توان از یک تولیدکننده انتظار داشت با وجود تولید به همراه زیان، برای ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی کند، ادامه داد: باید برای کیفیت هزینه شود، این در حالی است که زیان مانع کیفیت و توسعه است. نمی‌توان با وجود زیان، توسعه یافت زیرا توسعه به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و این سرمایه‌گذاری باید از محل سود اتفاق بیفتد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=15009

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰