بازار خودروی روسیه و لزوم مغتنم شمردن فرصت تاریخی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
5

بازار خودروی روسیه و لزوم مغتنم شمردن فرصت تاریخی

  • کد خبر : 20122
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
بازار خودروی روسیه و لزوم مغتنم شمردن فرصت تاریخی

حضور خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی در روسیه، فرصت بازاری است که به یک‌باره باز شده و اگر به آن نچسبیم به‌سرعت بسته می‌شود

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، نمایشگاه “اتومبیلیتی۲۰۲۲” روسیه با دستاوردهایی متفاوت به پایان رسید، تعدادی با سبدهای بزرگی از محصولات و تعدادی با اقلامی انتخاب شده، تعدادی با مذاکرات قبلی و تعدادی برای مذاکره، تعدادی خشنود از توافقات و تعدادی راضی از نمایش محصولات، تعدادی با امضای تفاهمنامه و تعدادی بدون امضاء، کرکره غرفه‌ها را کشیدند و روس‌ها را به خدا سپردند تا وقتی دیگر و ملاقاتی پر بارتر.
محکی از بازار روسیه با رقبایی از چین و ماچین و قسطنطنیه.
نشاندن کالا بر سر سفره روس‌ها شاید زمان‌بر باشد و تداوم و پایمردی طلب کند، اما راه را از فضای داخل به بیرون باز و هم به تحقیرکنندگان داخلی صنعت خودرو دهن‌کجی می‌کند.  
هرچند انعقاد تفاهمنامه‌ها با تقریب عددی ۷۰۰ میلیون یورویی ممکن است که به‌طور کامل محقق نشود، اما چشم‌انداز فعالیت و افق همکاری را مشخص می‌کند؛ دستاوردی که در  تلاشی کوتاه محقق شد و جای بسیاری خالی بود.
فرصت بازاری که به یک‌باره باز شده و اگر به آن نچسبیم به‌سرعت  بسته می‌شود. 
زنجیره تامینی که ادعا دارد سال‌ها در مواجهه با خودروسازان  با قیمت‌های حداقلی و دریافت طولانی مدت،  تامینی به‌موقع داشته و آزمونش را پس داده اینجا به امتحان کشیده می‌شود.
بدون شک او بر سر تعهد کیفی و تامین به‌موقع می‌ماند، نه همچون سایر صنایعی که آمدند دانه ای برچیدند و باهجوم رقبا از بازار رانده شدند. 
تجربه دیگر صادرکنندگان کشور اینجا تکرار نمی‌شود، زیرا قطعه‌سازان ما مرد عملند، هرچند زیرساخت‌های ترانزیت و راهکارهای انتقال پول به سیستم‌های دولتی بسته شده، اما ما مستقل از امیدواری به حمایت و تکیه بر امکانات آنها باید راه خود را باز کنیم. 
صنعتگران از طوفان‌های اقتصادی و گرداب‌های قوانین، سالم بیرون آمدند و اینجا هم به لطف خدا و همت والایشان موفق خواهند بود.
نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو که از ۳۱ مرداد با حضور معاون نخست وزیر روسیه، سفیر ایران در روسیه و وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان افتتاح شد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰  شرکت از ۱۸ کشور از جمله چین و ترکیه و در ۳۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد.
این بزرگترین حضور نمایشگاهی ایران در سطح بین‌المللی بود، به‌طوری که جمهوری اسلامی ایران در پاویونی با یک‌هزار و ۷۰۰ متر مربع سالن اختصاصی و ۹۰۰ متر غرفه، بزرگترین کشور حاضر در این نمایشگاه است که در طول تاریخ نمایشگاه های برون‌مرزی بی‌نظیر است و شرکت‌های خودروساز و قطعه‌ساز ایرانی آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید قرار دادند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=20122

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰