ترافیک پایتخت، هر روز بیشتر از دیروز - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

ترافیک پایتخت، هر روز بیشتر از دیروز

  • کد خبر : 25103
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۵۴
ترافیک پایتخت، هر روز بیشتر از دیروز

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به یک سوم مدت مشابه قبل از شیوع کرونا رسیده و دو سوم دیگر به دلیل ترس از فضای بسته مترو و اتوبوس از خودروهای  شخصی برای تردد استفاده می‌کنند.

سال‌هاست ترافیک پایتخت دیگر ساعت نمی‌شناسد. ترافیک به شدت افزایش پیدا کرده و در واقع تبدیل به گره کوری شده که برخی کارشناسان علت را خودروهای شخصی، برخی حمل و نقل عمومی ناکافی و برخی منع تردد شبانه و پیک فعالیت شهروندان در زمانی خاص می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، ترافیک معضلی قدیمی در تهران است و سابقه آن به دهه ۵۰ می‌رسد؛ با گذشت ۵۰ سال، هنوز این مشکل حل نشده و گریبان‌گیر شهروندان است، اما چند هفته گذشته بار ترافیکی در تهران بسیار زیاد شده و همه شهروندان گرفتار این موضوع شده‌اند.

لغو محدودیت‌های کسب و کار یکی از دلایل افزایش ترافیک است

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفته یکی از دلایل افزایش بار ترافیکی پایتخت لغو محدودیت‌های کسب و کار است.

سرهنگ محمد رنجبر با بیان اینکه در دوران کرونا استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی هم کاهش یافت، این امر را در افزایش ترافیک کلانشهر تهران دخیل می‌داند:«استفاده از این وسایل به یک سوم مدت مشابه قبل از شیوع کرونا رسیده است و دو سوم دیگر به دلیل ترس از فضای بسته مترو و اتوبوس از خودروهای  شخصی برای تردد استفاده می‌کنند. هیچ مشکلی در کشورمان غیر قابل حل نیست، اما مشکلاتی مانند ایمنی راه‌ها و ترافیک شهر تهران باید با تعامل بین دستگاه‌های مربوطه حل شود.»

ثبت روزانه ٢٠ میلیون سفر درون شهری در تهران 

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نیز درباره مشکل ترافیک در تهران گفته: طبق آمار سال ٩٩ روزانه ٢٠ میلیون سفر درون شهری در پایتخت انجام می‌شود و در ۶ ماهه نخست امسال روزانه هزار و ٧٠٠ تصادف در شهر تهران رخ داده که اگر میانگین بگیریم هر ۵۴ ثانیه یک تصادف داشتیم.

سرهنگ محمد رازقی می‌گوید، جمعیت ثابت تهران روزانه ٩ میلیون نفر است و بیش از چهار میلیون موتورسیکلت و بیش از چهار میلیون خودرو با پلاک شهر تهران در پایتخت تردد دارند، علاوه بر این تعداد خودروهای زیادی با پلاک شهرستان نیز در پایتخت تردد دارند.

مسیر ۲۰ دقیقه‌ای در تهران ۲ ساعت طول می‌کشد

اخیرا ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران خطاب به معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفته: مردم تهران گرفتار ترافیک هستند، مرکز شهر قفل و اعصاب مردم به هم ریخته است، یک مسافت ۲۰ دقیقه‌ای یک و نیم تا ۲ ساعت طول می‌کشد؛ نه اعضای شورا نه هیچ مقام مسئولی از شهرداری در این مورد با مردم صحبت نکرده‌اند.

سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: یکی از دلایل اصلی ایجاد ترافیک سنگین در تهران بی اثر شدن طرح ترافیک است؛ ساعات طرح ترافیک از هشت و ۳۰ تا ۱۶ است که از ساعت ۱۴ و ۳۰ نیز اجازه خروج دارند و عملا ما به خاطر شرایط کرونایی محدودیت ترافیک در تهران را حذف کرده ‌ایم.

گزارش: فرنوش آبا

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25103

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰