تهران مرد از بس هوا ندارد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

تهران مرد از بس هوا ندارد

  • کد خبر : 25672
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
تهران مرد از بس هوا ندارد

طبق نتایج پیش‌بینی آلودگی هوا، شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس همچنان برقرار خواهد بود و وضعیت نامطلوب کیفی هوا همچنان تداوم خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، هر سال با آغاز فصل سرد سال حال هوای تهران بد می‌شود و هر روز خبرهایی به همین سبک درباره افزایش آلودگی هوای پایتخت منتشر می‌شود. راهکارها هم در همین حد است یا مدارس را تعطیل می‌کنند یا طرح زوج و فرد خودروها را افزایش می‌دهند؛ اما همچنان تهران در دود و دم دارد خفه می‌شود. این شرایط ادامه دارد و امید همچنان بر این است تا سرعت باد افزایش پیدا کند. طبق نتایج پیش بینی آلودگی هوا، شرایط نامطلوب کیفی هوا برای گروه‌های حساس همچنان برقرار است و با افزایش نسبی غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در برخی ایستگاه‌ها وضعیت نامطلوب کیفی هوا همچنان تداوم خواهد داشت. بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، معمولا در روزهای سرد بدون وزش باد، شاخص کیفیت هوای تهران در ۱۳۹ بوده و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
دست به آسمان در انتظار فصلی پاک
هر روز مسئولان و مردم چشم امیدشان به هوای تهران است که یا با باد یا با باران هوا را بهتر کند. یعنی به قول معروف باید دست به آسمان منتظر بود تا خود هوا حال خودش را با باد و باران بهتر کند. البته بماند که باران هم نتوانسته اوضاع هوای تهران را بهتر کند! همیشه بازگشت آلودگی هوا و پایداری جو، هوای تهران را آلوده‌تر از روزهای قبل می‌کند و شاخص همچنان در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
تعطیلات پاییزی راه حلی برای آلودگی هوا در روزهای سرد سال؟
یکی از روش‌هایی که چندی است برای کاهش تردد خودرو ها در فصل پاییز و زمستان پیشنهاد شده است تعطیلات مدارس در فصل زمستان و تغییر ساعت کاری ادارات و سازمان‌هاست. محمدحسین بازگیر، فعال محیط زیست در رابطه با اینکه آیا راه حل آلودگی هوا تعطیلات زمستانی است یا خیر گفت: «برای رفع مشکل آلودگی هوا ما نمی‌توانیم یک راهکار داشته باشیم، ما هیچوقت نگفتیم که تنها راه، تعطیلی است و تردد کمتر خودروهاست. اما یکی از راهکار های کاهش آلودگی هوا کاهش تردد و کاهش حجم ترافیک است. در کنار کارها و پروژه‌هایی مثل ارتقا کیفیت سوخت، استاندارد کردن خودروهای ما، افزایش حمل و نقل عمومی ما و… یکی از کار های ما این است که رفت و آمدها را مدیریت کنیم.» او سپس درباره مسئله وارونگی دما گفت: «در یک روز بسیار آلوده  پاییز و زمستان که وارونگی دما وجود دارد و هوا هم جابه جا نمی‌شود می‌بینیم که لازم است همه مردم بیایند بیرون و به مشغله روزانه برسند؛ برخی از کشورها این شرایط را مدیریت کرده‌اند و در بسیاری از کشورها محدودیت‌های جغرافیایی و زمانی برای تردد ایجاد کرده‌اند.»  بازگیر درباره تعطیلی‌های زمستانی هم گفت: «این راهکار باید تحت یک فرایند قانونی انجام شود و همه عوامل در آن دیده شوند و تا این فرایند طی نشود فقط در حد یک پیشنهاد باقی می‌ماند.»
مشکلی که چاره ندارد
هر سال با نزدیک شدن به ماه آبان هر روز شاهد اوضاع بدتری از هوای تهران هستیم و هنوز چاره‌ای که بتواند تهران و ساکنان آن را این آلودگی هوا رها کند پیدا نشده. همچنان تهران برای کودکان و سالمندان و گروه‌های حساس ناسالم است. باید دید پایتخت تا کجا قرار است این آلودگی را با خود به همراه داشته باشد و مردم پایتخت نشین آن را قرار است تا کی طاقت بیاورند…

گزارش: آزاده باقری

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25672

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰