لوکس‌ترین و سریع‌ترین قطارهای ایران - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

لوکس‌ترین و سریع‌ترین قطارهای ایران

  • کد خبر : 25118
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
لوکس‌ترین و سریع‌ترین قطارهای ایران

در بین تمام وسایل نقلیه، قطار ایمن‌ترین وسیله نقلیه شناخته شده است. بردن بار داخل این وسیله هم محدودیت کمتری نسبت هواپیما دارد. حتی می‌توانید خودرو خود را هم داخل آن گذاشته و در مقصد مورد نظر از خودرو شخصی استفاده کنید.

قطار فدک از لوکس‌ترین و بهترین قطارهای ایران است که به دلیل ایمنی و راحتی که به مسافران خود ارائه می‌دهد به هتل پنج ستاره‌ایسیار شهرت پیدا کرده. هرچند که نام تمام این قطارها پنج ستاره فدک است، اما این قطارها خودشان در سه کلاس مختلف و با خدماتو بهایی متفاوت به ارائه خدمت به مسافران می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، در کوپه‌های این قطار برای رفاه مشتریان، دو نمایشگر و چهار تختخواب قرار گرفته. در صورتی که به هر علتی نتوانید با تجهیزات قرار داده شده در کابین کار کنید، مهمانداران نحوه کارکرد این وسایل را به شما آموزشخواهند داد. شما در قطارهای فدک حتی قادر خواهید بود که دمای کوپه را تنظیم کنید. در این مورد می‌توانید با فشردن دکمه احضارمهماندار، از کمک این افراد برای تنظیم دمای کابین کمک بگیرید.

قطارهای فدک از شما پذیرایی کاملی می‌کنند و این پذیرایی از بدو ورود با ارائه خوراکی و نوشیدنی‌های مختلف شروع و تا پایان سفرادامه دارد.

کیفیت غذاهای این مجموعه با یک رستوران خوب برابری می کند. برای مثال در این قطارها وعده عصرانه در سه نوع مختلف سرو شده کهتمام آنها رایگان بوده و بابت پذیرایی از شما هزینه‌ای به صورت جداگانه دریافت نخواهد شد

برای رفاه حال مسافران این قطار، در داخل واگن‌ها سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی برای استفاده مسافران وجود دارد.

همچنین در صورت نیاز روزنامه، هدفون، ویلچر و گهواره نیز از ابتدای حضور در راه آهن تا پایان سفر در اختیار مسافران قرار خواهدگرفت. در نظر داشته باشید که این قطارها در مسیرهای تهران، قم، زنجان، شیراز، اهواز، قزوین، کرج و مشهد فعالیت می‌کنند.

خدمات فدک در سه دسته لاکچری، تجاری و عادی به مسافران عرضه شده و قیمت های متفاوتی را خواهد داشت. برای سفرهای بیش ازدو نفر، در بعضی اوقات این شرکت اقامت رایگان و یک شبه در مشهد را به مسافران خود به عنوان هدیه ارائه می‌دهد.

پنج ستاره زندگی از بهترین قطارهای مسافربری ایران

این قطار همان‌طور که از اسمش پیداست، از بهترین قطارهای ایران است که حتی از لحاظ ظاهری هم با قطارهای معمولی تفاوت زیادیدارد. این قطار‌ها یک گزینه عالی و ایده آل برای سفر های راحت هستند.

پنج ستاره زندگی در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت رجا وارد خطوط ریلی ایران شد و جزو لوکس ترین قطارهای ایران محسوب می‌شود. کوپه‌های این قطار چهارتخته هستند و گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی محسوب می‌شوند. این قطارها به همراه عصرانه، شام وشام ویژه به مسافران خود ارائه می‌دهند.

از دیگر خدماتی که قطار به مسافران خود ارائه می‌دهد:

جعبه کمک‌های اولیه

ارائه روزنامه و نشریات

سرو دسر و نوشیدنی خوش آمد گویی

فروشگاه کوچک برای خرید یادگاری و هدایا

استفاده از ظروف چینی لوکس برای سرو غذا

قابلیت اتصال به شبکه ی اینترنت داخلی قطار

سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف هر واگن

سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با قابلیت انتخاب دعا، فیلم و موسیقی

سیستم تهویه مطبوع و مجھز به دو دریچه برای تنظیم دما و نور داخل کوپه

کتابخانه ای کوچک با داشتن ۳۶ کتاب و قابلیت سفارش کتاب برای مطالعه

کوپه ھای ۴ نفره و مجھز به دو مانیتور ۱۸ اینچی برای تماشای برنامه های تلویزیون

البته که خدمات و امکانات این قطار های به اینجا ختم نشده و موارد ذکر شده تنها بری از خدمات ارائه شده توسط این قطارها بهمسافران خود است.

مهمانداران قطار همگی تحصیلات دانشگاهی داشته و به زبان انگلیسی تسلط دارند. همچنین در رستوران های این قطار، انواعهغذاهای فرنگی و بین المللی سرو می شود.

تمامی خدمات ارائه شده در این وسیله با استانداردهای بین المللی خدمات هوایی برابری می کند. همچنین در این قطار این امکان راخواهید داشته تا مستقیما به آشپزخانه قطار مراجعه کرده و شیوه طبخ غذای مورد نظر خود را سفارش دهید.

غزال بنیاد VIP در لیست بهترین قطارهای ایران

غزال بنیاد vip که در رتبه سوم قطارهای لوکس ایران قرار گرفته خدمات متنوعی را به مسافران خود ارائه می دهد.

با خرید بلیط قطار غزال بنیاد VIP می‌توانیم سفری با کیفیتی را تجربه کنیم و از امکاناتی که این قطار در اختیارمان قرار می دهد، لذتببریم.

این قطار در اختیار مجموعه شرکت‌های بنیاد، وانیا ریل و ریل سفر قرار دارد و به عنوان یک قطار پرسرعت چینی در حال فعالیت است.

قطار غزال بنیاد VIP در مجموعه ظرفیت پذیرش ۴۰ مسافر را دارد که این افراد در ۱۰ کوپه ۴ نفره قرار گرفته‌اند. از جمله امکانات وخدماتی که این قطارهای در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند، صندلی‌های راحت، تخت خواب‌های قابل انعطاف داخل کوپه، سیستمتهویه مطبوع و سیستم‌های پخش صوتی، تصویری داخل کوپه‌ها و اختصاص فضای بیشتر برای مسافران اینگونه قطارهاست.

فرق قطار غزال بنیاد با غزال بنیاد vip

در مجموع قطارهای غزال شامل غزال کوپه‌ای و غزال vip می شوند.

برای رفاه مسافران در واگن‌‌های این قطار سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی تدارک دیده شده است. همچنین در کوپه بخشمهمانداران قطار، امکاناتی مثل یخچال ماکروفر، آبسردکن و ارتباطات تلفنی برای مسافران تعبیه شده است.

در این قطار برای هریک از صندلی‌ها، میز جداگانه‌ای برای سرو غذا تدارک دیده است. در صورت نیاز ویلچر هم در اختیار مسافرانقرار می‌گیرد.

از دیگر قطارهای غزال، نوع اتوبوسی، سروش، پرستو این مجموعه است که به مشتریان خود خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهد. در نظرداشته باشید که قطار سروش تنها در مسیر قم به مشهد و بالعکس فعالیت می‌کند.

قطار چهار تخته البرز از بهترین قطارهای ایران

البرز از دیگر قطارهای ایران است که به شرکت رجا، چهار تخته و کوپه‌ای تعلق دارد. این وسیله در دسته قطارهای لوکس محسوبمی‌شود اما نسبت به سایر قطارهای هم‌رده خود مثل قطارهای پنج ستاره فدک، زندگی و غزال امکانات کمتری را به مسافران ارائهمی‌دهد.

طراحی داخلی واگن‌ها زیباست و بدنه آن در برابر سرما و گرما عایق بوده و مسافران این وسیله امکان استفاده از سیستم تهویه مطبوع،کتابخانه، نشریات و مجلات، پذیرایی مناسب و سیستم ها صوتی و تصویری داخل کوپه را دارند.

سیمرغ در رده دوم بهترین قطارهای ایران

سیمرغ از دیگر قطارهای هشت واگن بوده که ظرفیت هر کوپه این وسیله ۴ نفر است. این قطار امکان رزرو با پذیرایی و بدون پذیرایی رابه مسافران خود ارائه می‌دهد. سیمرغ علاوه بر امکاناتی که قطارهای سبز در اختیار مهمانان خود قرار می دهد، بعضی از امکاناتنظیر کنسول‌های بازی را با اخذ هزینه در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد.

قطارهای ۴ تخته خلیج فارس

خلیج فارس از نظر کیفیت در درجه سوم بهترین قطارهای ایران قرار می گیرد. خلیج فارس نیز قطاری چهار تخته است که حداقل امکاناتموجود در قطارهای چهار تخته را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این قطار از نظر رده کیفیتی در درجه سوم از قطارهای ناوگان ریلیایران قرار می گیرد.

این قطار نیز یک قطار ۴ تخته است که از بیشتر امکانات اولیه قطارها برخوردار است و رده کیفیت قابل قبول این قطارها معمولا از نظرفنی و از نظر کیفیت واگن ها و کوپه هاست. خلیج فارس سیستم صوتی و تصویری، سیستم تهویه و سرویس بهداشتی فرنگی و ایرانیدارد.

قطار چهار تخته طوس از بهترین قطارهای ایران

طوس نیز از قطارهای ۹ کوپه‌ای بوده که ظرفیت حمل ۳۶ مسافر را دارد. در بعضی از مدل های این قطار سیستم‌های صوتی و تصویریبه مسافران ارائه می شود و سایر مدل‌ها فاقد سیستم هستند. مزیت طوس نسبت دیگر قطارها، آرامش و آسایشی است که مسافرت بهواسطه وجود عایق های حرارتی و سروصدایی‌ست که در واگن ها به کار گرفته شده است.

۴ تخته سبز از بهترین قطارهای ایران با امکانات ویژه

سبز دسته دیگر از قطارهای کوپه‌ای ۴ نفره بوده که با امکانات ویژه ای که این قطار ارائه می‌دهد در بین مسافران شهرت پیدا کرده. سازه قطار از بدنه‌ای دوجداره به همراه مبلمان زیبا و با کیفیت است.

قابلیت احضار مهماندار و پخش برنامه‌های تلویزیون از دیگر خدماتی هستند که این قطار به مسافران خود ارائه می‌دهد. قطارهای سبزآغاز کننده فعالیت قطارهای لوکس در ناوگان ریلی هستند.

پلور سبز جزو بهترین قطارهای ایران

این قطار توسط شرکت ریلی رجا به خطوط ریلی کشور اضافه شد. در مجموع ۲۵۰ واگن از این نوع قطار در کشور وجود دارد.

در نظر داشته باشید که قطار سبز و قطار پلور سبز تنها تشابه اسمی دارند. پلور سبز دارای واگن‌های ۴ تخته است و امکاناتی نظیر ۴عدد تخت، تهویه مطبوع، سیستم صوتی و تصویری و سرویس خواب سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی این قطار از نوع سپتیک (درایستگاه بسته نمی‌شوند و قابل استفاده‌اند) هستند.

از دیگر مواردی که باعث محبوبیت این قطارهای شده، سرعت کم قطار در حین حرکت بوده که باعث می‌شود مسافران آرامش بیشتریداشته باشند.

در بعضی از قطارها و در سرعت های نزدیک ۹۰ تا ۱۰۰ کیلومتر لرزش‌های قطار بسیار شدید شده و گاهی ممکن است باعث بی‌خوابیشما شود.

چهار تخته سریربهترین قطارهای ایران

سریر از جدید ترین قطارهای ۴ تخته شرکت رجا بوده که در رده ای بین قطارهای لوکس و معمولی قرار می‌گیرد.

این قطار شاید امکانات قطارهای ۵ ستاره زندگی و فدک را ارائه ندهند. اما خدمات قابل قبولی به مسافران خود ارائه می‌دهند. تهرانشیراز مهم‌ترین مسیری که این قطارها فعالیت می‌کنند

سریر جدیدترین قطار شرکت رجا است که در دسته قطارهای نیمه لوکس قرار می‌گیرد. امکانات و خدمات این قطار شاید در حد و اندازهقطارهای زندگی و فدک نباشد، اما مطمئنا می‌توانیم سریر را یک قطار بسیار خوب بدانیم.

مهم‌ترین مسیری که فعالیت این قطار در آن آغاز شده مسیر قطاری تهران شیراز است. البته قطار سریر به عنوان یک قطار لوکس معرفیشده، اما با توجه به اطلاعاتی که در مورد امکانات و خدمات آن وجود دارد، می‌توانیم این قطار را نیمه لوکس حساب کنیم.

قطار لوکس ۴ نفره

قطارهای لوکس ۴ نفره در دو مدل موجود هستند. مدل ۹ کوپه ای ۳۶ نفره و مدل ۸ کوپه ای ۳۲ نفره این دو مدل هستند که دارایامکاناتی همچون سیستم تهویه، سیستم صوتی و سرویس خواب هستند. تفاوت اصلی این دو کوپه در فضای کوپه هاست. مدل ۸ کوپهای فضای بیشتری را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد و از نظر ظاهری نیز کمی بهتر از مدل ۳۶ نفره است. این قطار با توجه به اینکهاز فضای خوب و امکانات معقولی برخوردار است، قیمت بالاتری دارد.

بهترین قطارهای ایرانقطار لوکس ۶ نفره

شش تخته پارسی که از آن با نام شش تخته اسپانیایی نیز شناخته می‌شود و تنها مزیتی که باعث محبوبیت این وسیله در بین سایرقطارهای مسیر شده، ۶ تخته بودن آن و دادن فضای بیشتر برای مسافران است. کوپه‌های این قطار نسبت به سایر کوپه‌های مسیر تمیزو نوتر محسوب می‌شوند.

بهترین قطارهای ایراناتوبوسی صبا

صبا از دیگر قطارهای اتوبوسی ایران بوده که در ناوگان حمل و نقل ریلی ایران فعالیت می‌کند. هرچند این قطار در دسته اتوبوسی قرارگرفته، اما امکانات مناسبی را به مسافران خود ارائه می‌دهد. صبا ساخت چین بوده و قطاری دوطبقه با قابلیت حمل ۱۰۸ مسافر است.

مهم‌ترین امکانات قطار صبا را سیستم تهیه مجزا برای هر واگن، سیستم صوتی و تصویری، عایق بندی سرو صدا و گرما و سرما تشکیلمی‌دهد.

ساختار این قطار به گونه‌ای طراحی شده که کمترین لرزش و تکان را در حین حرکت داشته باشد. مهم‌ترین امکاناتی که این قطار بهمسافران خود ارائه می‌دهد شامل موارد زیر است:

توزیع روزنامه

فروش تنقلات

سیستم ارتباط داخلی

توالت فرنگی و ایرانی

سیستم تهویه ی مطبوع

توزیع هدفون به هر مسافر

وجود ویلچر در صورت نیاز برای مسافر

تماشای فیلم با دو مانیتور در دو انتهای سالن

صندلی‌های لوکس مجهز به سیستم صوتی و تصویری

توزیع بسته‌های خوراکی و بطری‌های آب معدنی نیم لیتری

از دیگر مواردی که این قطار را نسبت به سایر قطارها متمایز می‌کند. صبا سریع‌ترین قطار ایران محسوب می‌شود.

بهترین قطارهای مسافربری ایران مربوط به کدام شرکت‌ها هستند؟

تعداد شرکت‌هایی که در خطوط ریلی ایران فعالیت می‌کنند، ۱۱ شرکت بوده که به جابه‌جایی مسافران و بار آنها می‌پردازند. که در اینمیان شرکت رجا قدیمی‌ترین شرکت مل و نقل ریلی ایران است.

شرکت‌هایی که خدمات قطار در مسیرهای ریلی ایران می‌دهند: شرکت مهتاب سیر جم، شرکت وانیا ریل، شرکت حمل و نقل ریلیرجا، شرکت نورالرضا، شرکت جوپار، شرکت ریل پرداز نوآفرین، شرکت ریل ترابر سبا، شرکت ریل سیر کوثر، شرکت رعد تبریز، شرکتراه‌آهن شرقی بنیاد می‌شوند.

گزارش: فرنوش آبا

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25118

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰