۱۴۰۲، سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی پایتخت - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

۱۴۰۲، سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی پایتخت

  • کد خبر : 24605
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
۱۴۰۲، سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی پایتخت

شهردار تهران سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی‌های درون شهری را ۲۵ درصد عنوان کرد و گفت: در شهر تهران علاوه براینکه با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه رو هستیم، از استانداردها نیز عقبیم.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، صبح امروز  مراسم امضای تفاهم نامه میان شهرداری تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و سید رضا فاطمی امین وزیر صمت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم زاکانی با تأکید بر اینکه ما به دنبال نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران هستیم، اظهار کرد: اکنون ۷۵ درصد رفت‌وآمدهای سطح شهر با خودروهای شخصی صورت می‌پذیرد و سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی در جابه‌جایی‌های درون شهری ۲۵ درصد است.
شهردار تهران افزود: در شهر تهران با فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی روبه رو هستیم و از استانداردها نیز عقبیم. به عنوان مثال مطابق اسناد بالادستی باید ۱۱ هزار اتوبوس در پایتخت فعال باشد، در حالی که این رقم اکنون ۲۵۵۰ دستگاه است.
زاکانی ادامه داد: در بخش تراموا نیز به دنبال ایجاد الگویی جدید از حمل‌ونقل هستیم. همچنین با هدف ساخت ناوگانی پاک و غیرآلاینده در جهت توسعه و نوسازی اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت‌های پایتخت اقدام خواهیم کرد.
وی گفت: براساس این تفاهم‌نامه قرار است بحث نوسازی جدی و گسترده وسایل حمل و نقل عمومی انجام و از طریق اصلاح نرم در خصوص افزایش خطوط، تغییر چارچوب‌های حمل و نقل در خطوط، خدمت متفاوت و افزایش میزان ناوگان اقدام شود.
بنا براعلام سایت شهر، وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ را سال تجدید حیات برای حمل و نقل عمومی شهر تهران قرار داده‌ایم، افزود: توجه شورای شهر ششم و شهرداری به موضوع حمل و نقل، افقی را برای شهر باز می‌کند تا ۴۵ درصد بودجه شهر تهران در این زمینه درنظر گرفته شود.
شهردار تهران با بیان اینکه در حوزه توسعه و تجهیز ناوگان اتوبوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت، هدف شهرداری حرکت به سمت موجودیت پاک و غیرآلاینده است، تصریح کرد: امیدواریم در این حوزه‌ها کار را به‌بهترین شکل پیش ببریم. مطمئنا این همکاری‌ها میان شهرداری و وزارت صمت، یک بازخورد مناسب برای شهروندان عزیز تهران و الگوی جدید تفاهم‌نامه بین دستگاه‌ها خواهد بود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=24605

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰