مصرف بنزین؛صدی چند؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

مصرف بنزین؛صدی چند؟

  • کد خبر : 25812
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
مصرف بنزین؛صدی چند؟

سوخت و ساز خودرو و به اصطلاح عامه، مصرف چند لیتر سوخت به ازای هر صد کیلومتر، یکی از مهمترین دغدغه های خودروسواران است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، هرچند به زعم بسیاری از مردم، خودرو باید قدرتمند باشد و نوش جانش هرچقدر سوخت می سوزاند، اما از طرفی عده ای هم به فکر هزینه کردن سوخت هستند و در کنار آن دغدغه محیط زیستی هم دارند؛ چرا که هرچه خودرو کم مصرف تر باشد، آلایندگی آن هم کمتر است. ما در این گزارش قصد داریم به شما کم مصرف ترین خودروها را معرفی کنیم تا آن دسته از خودروسوارانی که دوست دارند، خودرویشان به ازای هر صدکیلومتر زیاد نسوزاند، خودروی دلخواه خود را بیابند. با ما همراه باشید تا این موضوع بررسی شود.
پول سوخت خودرو یک هزینه سربار برای خودروداران است و هرچقدر هم خودرویتان کم مصرف باشد یا از خودرویتان کم استفاده کنید، باز هم باید پول سوخت را به فراخور حال پرداخت کنید. خرید یک وسیله نقلیه کم مصرف در حال حاضر می تواند منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه زندگی هر فرد شود. البته اگر می خواهید به طور کامل از سوخت زدن و رفتن به جایگاه های سوخت پرهیز کنید، یک وسیله نقلیه تمام الکتریکی بهترین گزینه برای شما خواهد بود اما اگر خودروهای برقی را دوست ندارید، می توانید خودروهایی را پیدا کنید که مصرف سوخت بسیار پایینی دارند.
در ادامه لیست از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای بنزین سوز سال را مشاهده خواهید کرد که توسط EPA رتبه‌بندی شده‌اند.
توجه داشته باشید که این رتبه‌بندی‌ها همه تخمین‌های EPA هستند و مسافت پیموده شده واقعی شما ممکن است بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد که برخی از آنها تحت کنترل شما هستند.
۱- میتسوبیشی میراژ (شهری ۳۶ ، جاده ای ۴۳ ، ترکیبی ۳۹ مایل در هر گالن)
۲- هیوندای النترا (شهری ۳۳ ، جاده ای ۴۲ ، ترکیبی ۳۷ مایل در هر گالن)
۳- هندا سیویک (شهری ۳۳ ، جاده ای ۴۲ ، ترکیبی ۳۶ مایل در هر گالن)
۴- کیا ریو (شهری ۳۲ ، جاده ای ۴۱ ، ترکیبی ۳۶ مایل در هر گالن)
۵- تویوتا کورولا (شهری ۳۲ ، جاده ای ۴۱ ، ترکیبی ۳۵ مایل در هر گالن)
میتسوبیشی میراژ
میتسوبیشی میراژ ۲۰۲۳ نه تنها کم تشنه ترین خودروی موجود در بازار است، بلکه یکی از مقرون به صرفه ترین ها هم هست. میراژ هاچ بک فقط دیفرانسیل جلو از یک موتور سه سیلندر ۱۲۰۰ سی سی و ۷۸ اسب بخاری استفاده می کند. از ۲۰۲۳ این خودرو فقط نمونه اتوماتیکش تولید می شود و با بهره گیری از فرمان الکتریکی، افزون بر کاهش مصرف سوخت باعث فرمان پذیری بیشتر این خودرو هم می شود.
هیوندای النترا
هیوندای النترا ۲۰۲۳ دیفرانسیل جلو است و در میان النتراهایی که تنها با بنزین کار می کنند، مدل پایه SE با موتور چهار سیلندر ۲هزار سی سی ۱۴۷ اسب بخاری همراه با CVT دومین خودروی کم مصرف سال است.
هندا سیویک
خودروی دیگری که طرفداران زیادی میان خریداران خودرو دارد، هندا سیویک ۲۰۲۳ است که در هر دو سبک بدنه سدان و هاچ‌بک، با گیربکسCVT عرضه می‌شود. کارآمدترین هندا سیویک ۲۰۲۳، مدل EX سطح متوسط با موتور ۱۵۰۰ سی سی توربو چهار سیلندر ۱۸۰ اسب بخار است.
کیا ریو
کیا ریو در دو نوع عرضه می شود: یک سدان، دو هاچ بک با موتور مشترک ۱۲۰ اسب بخاری ۱۶۰۰ سی سی چهار سیلندر و گیربکس CVT استاندارد. ریو نه تنها در مصرف سوخت خود در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، بلکه با توجه به آپشنهایی که عرضه می کند و قیمتی که دارد جزو ارزنده ترین خودروهای سال به شمار می رود.
تویوتا کرولا
جایگاه پنجم لیست به تویوتا کرولا تعلق دارد که برای سال ۲۰۲۳ با ایمنی و فناوری به روز تولید شده است. مدل‌های سدان و هاچ‌بک بنزین سوز کرولا با موتور ۴ سیلندر  و حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی ۱۶۹ اسب بخاری و گیربکس CVT استاندارد تولید می شود. گیربکس شش سرعته دستی که قبلاً موجود بود برای کرولا دیگر به کار نمی رود. کرولا هاچ بک SE و سدان LE کارآمدترین نسخه های این برند محبوب و بسیار خوب ژاپنی هستند.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25812

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰