به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، صبح امروز گروه خودروسازی سایپا در محل سایت مگاموتور، به مناسبت روز کارگر و در جهت گرامیداشت مقام شهدای کارگری و هفته کار و کارگر میزبان وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرمانده بسیج کارگری و کارخانههای کشور و جمعی از مدیران عامل شرکتهای خودروساز و البته خانواده شهدا بود.
محمدعلی تیموری- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در این مراسم ضمن اشاره به پروژههای تعریف شده در راستای توسعه صنعت و تولید، دستاوردهای این گروه خودروسازی در اجرای این پروژهها را تشریح کرد.
وی اظهار کرد: در دولت سیزدهم (دولت مردمی و عدالت) در سال ١۴٠١ بیش از پنج پروژه زیر ساخت تعریف شد که اولین پروژه این بود تولیدی که طی سالهای اخیر به کمترین میزان خود رسیده بود، را افزایش دهیم. سال گذشته تولید روزانه گروه سایپا ۲۰۵۰ دستگاه رسید و سال ۱۴۰۲ را با ۲۲۰۰ دستگاه در روز آغاز کرده و به ٢۴۵٠ دستگاه در روز در سال جاری خواهد رساند. تحقق این پروژه افزایش تولید مستلزم راهاندازی تعدادی از خطوط تولید بود که نیاز به نیروی کار هم داشت؛ در سال گذشته بیش از ٣٢٠٠ نفر کارگر و مهندس تنها در گروه سایپا برای افزایش تولید جذب شد.
تیموری خاطرنشان کرد: در سال ١۴٠١ با همتی که شکل گرفت، تنظیم قطعات و لوازم یدکی در بازار شکل گرفت؛ در دولت قبل سالانه ١٨٠٠ میلیارد تومان لوازم یدکی در بازار فروخته شده بود که این عدد در سال گذشته قریب به ۶٠٠٠ میلیاردتومان رسید. این بدین معناست که مردم و نمایندگان منتظر قطعه نماندند.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا یادآور شد: در ١٠ بهمن سال ١۴٠٠، رهبر انقلاب بر اصلاح کیفیت خودروها تاکید کردند؛ براین اساس سال گذشته ٢۴٠ پروژه کیفیت در مجموعه قطعهسازی و زنجیره تامین شکل گرفت؛ به گونهای که نوروز امسال هیچ نماینده، مشتری و امدادی در جادهها معطل نماند. این نتیجه اجرای پروژههای کیفی بود. در برخی خودروها همچون شاهین، ۵٠٠ درصد مراجعه مردم به نمایندگیها کاهش پیدا کرد.
وی ضمن گلایه از ارائه آمار اشتباه در مجلس از میزان تولید که اعلام میشود سایپا ٣۵٠ هزار دستگاه خودرو تولید شده است، از جامعه صنعتی کشور عذرخواهی و تصریح کرد: گروه خودروسازی سایپا شش خودروسازی را زیرمجموعه دارد که چهار خودروساز پارسخودرو، زامیاد، سایپادیزل و خود شرکت سایپا بورسی هستند (دو شرکت سایپا بنرو و سیتروئن بورسی نیستند) و آمار ارائه میشود؛ پس نمیتوانیم آمار دروغ یا غلط ارائه دهیم. میزان عرضه سایپا در گذشته، طی شش سال پیش از آن سابقه نداشته است. در نیمه دوم سال گذشته، هیچ محصولی از گروه سایپا در چرخه قرعهکشی نبوده و با توجه به افزایش تیراژ تولید و عرضه توانست از قرعهکشی خارج شود.
تیموری اظهار کرد: امروز مدرن ترین خط و سطح اتوماسیون بالای ۶٠ درصد در خودروسازی ایران، توسط وزیر کار و رفاه اجتماعی افتتاح شد .سه محصول گروه سایپا که منتظر موتور بودند، با موتوری که در همین خط تولید میشود، مجهز خواهند شد. برای این خط که به دلیل شرایط تحریمی، از خارج در اختیار ما قرار داده نمیشود، بیش از ٣٠ میلیون یورو سرمایهگذاری نیاز بود که به دست مهندسان، کارشناسان و کارگران همین مجموعه سایپا، راهاندازی شد. در هیچیک از بخشها اعم از سختافزار، نرمافزار و…. هیچ کمکی از خارج گرفته نشد.
وی افزود: دومین پروژهای که امسال در مجموعه زامیاد افتتاح خواهد شد، خط تولید رنگ است که پس از ۴۰ سال یکی از مدرنترین خط رنگهاست. سومین پروژه توسعهای گروه سایپا، پروژه توسعه مملکت است؛ ما کفش ملی را مجهز به شرکت مگاموتور شماره ٣ خواهیم کرد وخانواده موتورهای آخرین نسل موتورسازی جهان را از ١.۵ تا دو لیتری وارد کشور خواهیم کرد. این خط با نازلترین قیمت از چین توسط سایپا خریداری خواهد شد و در سال آینده این خط در کفش ملی، احداث خواهد شد و این آمادگی را خواهد داشت که به تمام خودروسازی ایران، موتورهای ١.۵ تا ٢ لیتری را عرضه کند که بیش از ٢۵ درصد مصرف سوخت را کاهش و ۴۰ درصد راندمان و کیفیت را افزایش خواهد داد.
آریا با موتور هیبریدی سال آینده وارد بازار میشود