عرضه خودروها را به بورس بازگردانید - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
انجمن خودروسازان ایران از وزیر اقتصاد خواستار شد

عرضه خودروها را به بورس بازگردانید

  • کد خبر : 25228
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
عرضه خودروها را به بورس بازگردانید

انجمن خودروسازان ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ که عامل اصلی آن قیمت‌گذاری دستوری طی ۱۰ سال اخیر است، خواستار تسهیل ضوابط عرضه و رونق فروش در بورس کالا شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، احمد نعمت بخش – دبیر انجمن خودروسازان ایران – در نامه‌ای به احسان خاندوزی (وزیر امور اقتصادی و دارایی) به موضوع زیان ناشی از قیمت‌گذاری دستوری خودروها از یک سو و تبعات مثبت عرضه خودروها در بورس، خواستار اتخاذ ترتیبی برای رونق عرضه خودروها در بورس کالا شده است.

در این نامه آمده است:

“همانگونه که استحضار دارید یکی از مشکلات کنونی خودروهای سواری، نحوه قیمت‌گذاری آن‌هاست که حدوداً یک دهه است که توسط شورای رقابت یا ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود و منجر به ضرر و زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور شده است.

خوشبختانه با درایت جنابعالی و موافقت وزارت صمت و بورس کالا، در حال حاضر بخشی از خودروهای سواری در بورس کالا عرضه می‌شوند، که تبعات مثبت فراوان آن، از جمله حذف رانت واسطه‌ها، افزایش درآمد دولت از محل ارزش افزوده، افزایش درآمد خودروسازان و کاهش قیمت‌های خودروهای عرضه شده در بورس در بازار را به دنبال داشته و خودرو به دست مصرف‌کنندگان واقعی با قیمت مناسب‌تر رسیده است.

از جمله مشکلاتی که سبب شده خودروسازان رغبت کمتری برای عرضه خودرو در بورس داشته باشند، ضوابط بورس کالا مبنی بر دریافت ضمانت‌نامه بانکی به ارزش ۱۴ درصد خودروهای عرضه شده در بورس است.

خواهشمند است جهت رونق فروش خودرو در بورس کالا ترتیبی اتخاذ کنید که بورس کالا به جای دریافت ضمانت نامه معادل آن چک شرکت را دریافت کنید. ”

رونوشت این نامه برای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جهت استحضار نیز ارسال شده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25228

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰