چین با خودروهای برقی غوغا به پا کرد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
2

چین با خودروهای برقی غوغا به پا کرد

  • کد خبر : 25348
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
چین با خودروهای برقی غوغا به پا کرد

بر اساس داده‌ها، فروش جهانی خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است و چین با ۵۹ درصد فروش جهانی، بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، مجمع جهانی اقتصاد تخمین می‌زند که فروش سالانه خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰ باید ۱۸ برابر شود تا به اهداف آلایندگی جهانی برسد.

بسیاری از افراد در سراسر جهان افزایش تردد وسایل نقلیه الکتریکی را مشاهده می‌کنند. البته آخرین داده‌ها در مورد فروش جهانی خودروهای برقی، تمایل رو به رشد برای موتورهای سبز را تأیید می‌کند. فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۵۵ درصدی به ۱۰.۵ میلیون خودرو رسید که شامل خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی می‌شود.

فروش خودروهای برقی جدید در چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۸۲ درصد افزایش یافته است و ۵۹ درصد از فروش جهانی خودروهای برقی سال گذشته را به خود اختصاص داد و موقعیت خود را به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی جهان تثبیت کرد. چین همچنین با ۶۴ درصد از حجم جهانی، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان است.

بر اساس داده‌ها، فروش در دومین بازار بزرگ خودروهای برقی جهان یعنی اروپا، در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۵ درصد افزایش یافته است. کمبود مداوم قطعات که در اثر جنگ در اوکراین تشدید شد، به کاهش فروش کمک کرد که در دو سال گذشته قوی بود. فروش خودروهای برقی در ایالات‌متحده و کانادا نسبت به سال قبل ۴۸ درصد افزایش یافته است.

کشورهای اندونزی، هند و نیوزلند بیشترین رشد را در سال گذشته داشتند. هند رشد فروش ۲۲۳ درصدی را تجربه کرد و نیوزلند افزایش فروش ۱۵۱ درصدی را نسبت به سال ۲۰۲۱ ثبت کرد.

نتایج نشان داد که فروش جهانی در سال ۲۰۲۳ با ۳۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل به بیش از ۱۴ میلیون دستگاه برسد. همچنین پیش‌بینی می‌شود ۴۰ میلیون خودروی برقی تا پایان سال جاری، در جاده‌های جهان عرضه شود که ۷۳ درصد آن‌ها خودروهای الکتریکی باتری‌دار و ۲۷ درصد پلاگین هیبریدی‌ هستند.

از جمله اقداماتی که اخیراً اعلام شده این است که خودروساز ژاپنی تویوتا است که فروش سالانه ۳.۵ میلیون خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار داده است و فورد اعلام کرد یک سوم فروش تا سال ۲۰۲۶ کاملاً الکتریکی خواهد بود و ولوو تا پایان دهه به یک شرکت خودروسازی کاملاً الکتریکی تبدیل خواهد شد.

رشد مداوم استفاده از خودروهای الکتریکی در جهان برای کربن‌زدایی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای که مسئول ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان است، حیاتی خواهد بود اما آژانس بین‌المللی انرژی با وجود رشد چشمگیر فروش اخیر در بخش خودروهای برقی، هشدار می‌دهد که هنوز راه طولانی در پیش است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25348

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰