کاهش چشمگیر قاچاق و عرضه روغن موتورهای تقلبی در بازار - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

کاهش چشمگیر قاچاق و عرضه روغن موتورهای تقلبی در بازار

  • کد خبر : 25478
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کاهش چشمگیر قاچاق و عرضه روغن موتورهای تقلبی در بازار

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: با ساز و کارهای در نظر گرفته شده میزان قاچاق و عرضه روغن موتورهای تقلبی در بازار به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، محمد امیر نیکو همت در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشستی خبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جمع آوری روغن موتورهای تقلبی از بازار، اظهار کرد: در سال گذشته با التهاباتی که در بازار روغن اتفاق افتاد و مذاکراتی که با مسوولان وزارت صمت داشتیم، راهکارهای خوبی مطرح شد.

وی افزود: شبکه مویرگی که بتواند تامین کننده توزیع باشد در کشور ایجاد شد و توانستیم در ۲۶ استان کشور پایگاه ایجاد کنیم و روغن های اصلی در این استان‌ها توزیع شد و مابقی استان‌ها نیز برای امسال هدفگذاری شده که در تمام آنها پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با بیان اینکه وقتی که توزیع توسط خود شرکت انجام شود به مراتب میزان تقلب کاهش می یابد و اگر قاچاقی نیز صورت بگیرد توسط شرکت توزیع اتفاق نمی‌افتد، اظهار کرد: فروشی که اتفاق می‌افتد نیز می بایست در سامانه‌های تجارت و سامانه‌هایی که توسط وزارت صمت تکلیف شده ثبت شود و مورد مانیتورینگ قرار بگیرند.

نیکو همت با بیان اینکه این مساله کمک می‌کند که تقلب و اشکالی که در اقتصاد خرد صورت می‌گرفت بتوانیم به بهترین وجه مدیریت کنیم، گفت: میزان تقلب و فروش روغن موتورهای تقلبی در بازار به شدت کاهش یافته و میزان قاچاقی که در محصولات ما اتفاق می‌افتاد نیز در سال ۱۴۰۱ به صفر رسید.

وی با اشاره به مزیت‌های این شبکه مویرگی، گفت: با ساز و کارهایی که صورت گرفت امکان توزیع روغن موتورهای با کیفیت و با قیمت ثابت اتفاق افتاده است، در کل می‌توان گفت قاچاق و توزیع روغن موتور تقلبی در بازار کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به محصولات جدید ارائه شده در بازار نیز گفت: به دنبال ارتقای کیفیت هستیم که این موضوع افزایش ارزآوری کشور را تضمین می‌کند، نه تنها روی پارافین‌ها، بلکه روی روغن‌های پایه دو و سه نیز به دنبال افزایش کیفیت و حفظ بازارهای بین‌المللی و داخلی هستیم.

نیکوهمت تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ به کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی بیش از ۱۱ هزار تن صادرات فینیش اویل داشتیم و با اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ در دست اجرا داریم می‌توانیم این افزایش را داشته باشیم که کلا روغن های هایتک تولید و صادر کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی و شرکت‌های اروپایی که مستعد سرمایه‌گذاری مشترک هستند برخی از نیازمندی‌ها را بومی سازی کنیم.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25478

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰