تِوِر و واگن پارس مپنا می توانند در زمینه تولید واگن همکاری داشته باشند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

تِوِر و واگن پارس مپنا می توانند در زمینه تولید واگن همکاری داشته باشند

  • کد خبر : 25496
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
تِوِر و واگن پارس مپنا می توانند در زمینه تولید واگن همکاری داشته باشند

وزیر توسعه اقتصادی استان تِوِر روسیه گفت: امیدواریم بین تولیدات واگن تِوِر و استان مرکزی در شرکت واگن پارس مپنا ارتباط مستقیمی برقرار و جریان اقتصادی ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، ایوان ایگوروف اول خردادماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان مرکزی با اشاره به سفر پربار و بازدیدهای موثر به استان مرکزی اظهار کرد: در این سفر تلاش مسئولان و فعالین اقتصادی استان مرکزی را برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها به عینه شاهد بودیم.

وی گفت: روسیه پهناورترین کشور جهان است، اما به راحتی می توان استان تِوِر را بر روی نقشه این کشور پیدا کرد. این استان در اراضی بین پایتخت سیاسی مسکو و پایتخت فرهنگی آن یعنی سن پطرزبورگ واقع شده است و اجازه دسترسی به بازارهای اصلی روسیه را به راحتی فراهم کرده است.

ایگوروف تصریح کرد: این استان با ۹۰۰ سال سابقه و قدمت قدیمی ترین استان روسیه بوده و در یک بازه زمانی پایتخت این کشور بوده است و مشترکات زیادی بین این استان و استان مرکزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۲۲ تولید ناخالص داخلی تور معادل ۸.۲ میلیارد دلار بوده است، افزود: این استان دارای ۶ دانشگاه و ۴۵ کالج است و یکی از راه های افزایش مراودات، انتقال دانش و تکنولوژی بین دو استان است.

معاون استاندار تِوِر روسیه گفت: این استان به مانند استان مرکزی کارخانجات تولیدی بسیاری دارد، در زمینه کشاورزی ۶.۵ درصد تولیدات فرآورده های دامی و گوشتی و ۳۴ درصد غلات در اختیار این استان است، در حال حاضر ۸۰ کارخانه در این استان دست احداث است و در زمینه جذب سرمایه گذار یکی از لیدرهای کشور روسیه به شمار می رود.

وی یکی از بزرگترین تولیدات تِوِر را فرآورده های چوبی دانست و افزود: تور در زمینه تولید خانه های چوبی، الوار تا طول ۶۰ متر و فرآورده های چوبی فعال است، در زمینه تولید روشنایی فعالیت های بسیاری دارد و تولید دستگاه های مورد نیاز در زمینه نفت و گاز در این استان در حال افزایش است.

ایگوروف اظهار کرد: کارخانجات تولید ماشین آلات صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند و در استان تِوِر نیز کارخانجات بسیاری در این زمینه فعالند و این استان مرکز تولید واگن جمهوری فدرال روسیه است. در این سفر بازدیدی از شرکت واگن پارس مپنا داشتیم و گویی وارد خانه خود شدیم.

وی تصریح کرد: در استان تِوِر انواع واگن های مسافری، واگن قطاری بین شهری و مترو ساخته و به کشورهای مختلف صادر می شود و امیدواریم بین تولیدات واگن تِوِر و استان مرکزی ارتباط مستقیمی برقرار و جریان اقتصادی ایجاد شود.

وزیر توسعه اقتصادی استان تِوِر روسیه با اشاره به فعالیت های رو به رشد این استان در حوزه مواد غذایی، گفت: این استان در حوزه جذب توریست یکی از استان های فعال و موثر روسیه به شمار می رود و این سفر قدم اول ارتباط بین استان مرکزی و استان تِوِر روسیه است و امیدواریم دیدار بعدی در تِوِر رقم بخورد.

وی افزود: در تِوِر بیش از ۹۰۰ رودخانه و ۱۸۰۰ دریاچه وجود دارد و گردشگری این استان لذت بخش خواهد بود و با توجه به پتانسیل های مشترک بین استان مرکزی و تور، می توان همکاری های مشترک را رقم زد.

وی از برنامه ریزی جهت راه اندازی یکی از شعب بانک های روسیه در ایران خبر داد و افزود: به هر میزان علایق طرفین به همکاری بیشتر باشد، قطعا مشکلات با سرعت بیشتری رفع می شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25496

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰