مراقب بوی سرکه در خودرو باشید - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

مراقب بوی سرکه در خودرو باشید

  • کد خبر : 25449
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
مراقب بوی سرکه در خودرو باشید

خودرو باید چه هنگام خاموش بودن چه روشن کردن، چه هنگام حرکت، همواره همه حالاتش در وضعیت نرمال باشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، خودرو باید چه هنگام خاموش بودن چه روشن کردن، چه هنگام حرکت، همواره همه حالاتش در وضعیت نرمال باشد و استشمام هر نوع بوی نامطبوع یا شنیدن صداهای عجیب، نشانه ای از یک مشکل برای خودرو است و برای آنکه آن مشکل عمق پیدا نکند و آسیبهای جدی تری در پی نداشته باشد، باید به سرعت به فکر حل آن مشکل بود. در این گزارش قصد داریم شما را با مشکل استشمام بوی سرکه یا چیزی شبیه به آن مواجه کنیم تا به راحتی بتوانید آن را برطرف کرده و پیش از آنکه برای خودرویتان مشکل جدی پیش بیاید، جلویش گرفته شود. هرچند بسیاری از بوهای نامطبوع می تواند به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی در داخل کابین خودرو باشد اما آنچه به عنوان مشکل جدی و بحران از آن یاد می شود، مختص مسائل بهداشتی داخل کابین نیست و همگی به مسائل مربوط به موتور خودرو است. با ما همراه باشید تا این موضوع بررسی شود.
اگر هنگام روشن کردن خودرو و استفاده از سیستم تهویه خودروی خود، متوجه بوی سرکه بشوید، به احتمال زیاد به دلیل کپک یا کپکهایی است که در جایی در سیستم تهویه ایجاد شده است. از آنجایی که کپکها معمولاً در اثر گرما و رطوبت ایجاد می شوند، این یک مشکل خاص در آب و هوای گرم و مرطوب است. هموطنان ساکن حاشیه دریاچه خزر در تابستان یا به طور کلی، شهروندان ساکن حاشیه خلیج فارس، در هوای شرجی آن منطقه، ممکن است این مشکل را زیاد تجربه کنند. البته دلایل احتمالی دیگری نیز برای بو وجود دارد اما احتمال آنها بسیار کمتر است.
افزون بر آزاردهنده بودن بو، کپک می تواند به سیستم تنفسی شما حمله کند و باعث مشکلات سلامتی شود، بنابراین بهتر است به سرعت از این موضوع مراقبت کنید. راه‌حل‌های نسبتاً ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید خودتان آن‌ها را امتحان کنید که در زیر به آنها می‌پردازیم، اما گذشته از آن، ممکن است لازم باشد با یک مکانیک حرفه‌ای تماس بگیرید.
به طور کلی، جریان هوا در خودروی شما با یک ورودی هوای تازه در نزدیکی پایه شیشه جلو(گاهی خارج از ماشین، گاهی اوقات زیر کاپوت) که توسط فن مکیده می شود، شروع می شود. از آنجا، ممکن است از فیلتر هوای کابین عبور کند (همه خودروها یک فیلتر ندارند)، سپس اواپراتور تهویه مطبوع(آنچه سرد می شود)، سپس هسته بخاری(آنچه گرم می شود)، سپس از دریچه های مختلف خارج شود. با این حال، این مسیر بسته به خودرو می تواند متفاوت باشد. در هر کدام از این مسیرها وجود کپک می تواند بوی نامطبوعی به سرنشینان خودرو منتقل کند.
کاری که باید انجام دهید این است که کپکها را از بین ببرید. همانطور که گفته شد، کپکها در اثر گرما یا رطوبت به وجود می آیند اما به احتمال خیلی کم ممکن است توسط مواد آلی مانند برگ ها یا حشرات مرده نیز ایجاد شود.
برای از بین بردن این بوی نامطبوع ابتدا بررسی کنید وقتی خودروی شما برای مدتی طولانی با کولر روشن کار می کند، آیا آب از سمت شاگرد زیر شیشه جلو چکه می کند یا خیر. این ممکن است چگالش از اواپراتور A/C زیر داشبورد باشد و باید بررسی شود. اگر چکه نمی‌بینید، بررسی کنید که آیا فرش زیرپایی سمت شاگرد مرطوب است یا خیر. هر کدام از این دو نشانه بیانگر نشتی در خودروی شماست و باید به سرعت به یک مکانیک مراجعه کنید و مشکل را با او در میان بگذارید.
برای آنکه حتما متوجه بوی نامطبوع در خودروی خود شوید، حتما هر از گاهی، خوشبو کننده های خودروی خود را خارج کنید؛ چرا که خوشبوکننده ممکن است تمام بوی سرکه را به خود بگیرد و شما هیچگاه متوجه بروز مشکل در خودرو نشوید.
فیلتر هوای کابین را جدی بگیرید و هر ۵ هزار کیلومتر یک بار آن را تعویض کنید. یکی از مشکلات وجود کپک در خودرو، قرار گرفتن آنها در فیلتر هوای کابین است که پس از ۵هزار کیلومتر به دلیل مستهلک شدن، فضای مناسبی برای رشدشان می شود. اگر بتوانید به یک فروشگاه قطعات خودرو بروید، احتمالا نوع مناسب را پیدا خواهید کرد.

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=25449

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰