به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، چین در سه ماهه اول سال جاری به دلیل افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی از ژاپن به عنوان قطب صادرات خودرو در جهان پیشی گرفت. تحلیلگران اظهار کردند سرمایهگذارانی که قصد دارند از این روند صعودی بگذرند، ممکن است سهام تسلا، بیوایدی و لی آتو را در نظر بگیرند.
رقابت در چین و بزرگترین بازار خودروی جهان، از زمانی که سازنده آمریکایی خودروهای برقی تسلا در اکتبر گذشته قیمتهای خود را کاهش داد، به سرعت بالا گرفته است.
سایر برندهای خارجی نیز استراتژیهای خود را برای بخش بزرگتری از بازار چین در نظر میگیرند. جنگ برای چین ممکن است تعیین کند که چه کسی در عرصه جهانی برنده خواهد شد. برخی از ناظران صنعت اظهار کردند که رقابت سخت میتواند برخی از خودروسازان را از تجارت خارج کند.