علت زیان‌دهی و تغییر صورت‌های مالی سال گذشته ایران‌خودرو چه بود؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4
مدیرعامل ایران‌خودرو پاسخ داد

علت زیان‌دهی و تغییر صورت‌های مالی سال گذشته ایران‌خودرو چه بود؟

  • کد خبر : 26030
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
علت زیان‌دهی و تغییر صورت‌های مالی سال گذشته ایران‌خودرو چه بود؟

مدیرعامل ایران‌خودرو در نامه‌ای خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران صنعتی و معدنی سازمان بورس، علت تغییر سود (زیان) عملیاتی صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن و زیان سنگین تحمیلی را در وهله اول قیمت‌گذاری دستوری و ثابت ماندن قیمت‌ خودروها طی ۱۶ ماه، علیرغم رشد قیمت نهاده‌های تولید اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، علیمردان عظیمی در نامه‌ای به جعفر سلطانی- رئیس اداره نظارت بر ناشران صنعتی و معدنی سازمان بورس – ضمن اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین افزایش هزینه‌های تولید در عین ثابت ماندن قیمت خودروها از آذر ماه سال ۱۴۰۰ تا فروردین ماه سال جاری، تصریح کرد که این قیمت‌گذاری دستوری، زیان سنگینی را به این گروه صنعتی تحمیل کرده است.

در متن این نامه آمده است:

“احتراماً بازگشت به نامه شماره ۱۰۳۷۶۵۵ تاریخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ آن اداره، به اطلاع می‌رساند افزایش زیان عملیاتی شرکت ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال پیش از آن به علت افزایش قیمت مواد و قطعات خریداری شده در طی سال ۱۴۰۱، عمدتاً ناشی از رشد قیمت نهاده‌های تولید نرخ ارز حقوق ورودی گمرکی و همچنین افزایش هزینه‌های دستمزد مطابق با مصوبه شورای عالی کار بوده است.

از سوی دیگر در بخش درآمدهای عملیاتی، متأسفانه از آذر ماه سال ۱۴۰۰ که مصوبه قیمت‌های فروش توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شده تا پایان سال ۱۴۰۱ هیچگونه مجوزی بابت افزایش قیمت فروش محصولات دریافت نشده است.

با عنایت به موارد مذکور تبعات قیمت‌گذاری دستوری فروش در کنار تورم بالای هزینه‌های تولید، زیان سنگینی را در سال ۱۴۰۱ به شرکت ایران‌خودرو تحمیل کرده است.”

گفتنی است که پیش از این، مدیرعامل ایران‌خودرو در نامه‌ای دیگر، ضمن اشاره به حذف مبلغ جبران ناشی از قیمت‌گذاری دستوری از دفاتر حسابداری، این گروه صنعتی از این موضوع گلایه کرده و در مقابل نیز گروهی ضمن اشاره به ماده ۹۰ قانون اصل ۴۴، بر عدم وجود شواهد برای شناسایی درآمد بر طرفیت مطالبات از دولت و عدم پذیرش مطالبات از سوی دولت تاکید و از زیان ۲۱ هزار میلیارد تومانی در قالب تعدیلات سنواتی سال ۱۴۰۰ و همچنین ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داده است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=26030

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰