به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، خدا نکند گلگیر خودرویی سپر خودرو دیگر را لمس کرده باشد. بماند که کم پیش میآید ۲ طرف خودروهایشان را کنار بزنند تا پلیس برای کارشناسی تصادف از راه برسد.
در کنار یقه به یقه شدن صاحبان خودرو، همه آنهایی که از کنارشان میگذرند یک پا کارشناس میشوند. ناخوشایندتر از آن اتفاق، ترافیکی است که پشت سر به وقوع میپیوندد. انگار نظم و ترتیب کنار زده میشود و هر کسی برای بیرون آمدن از آن منجلاب ترافیکی دست به هر اقدامی میزند.
ریشه تمام این اتفاقات هم به خودرویی بازمی گردد که قصد داشته مسیرش را ناگهان تغییر بدهد و با خودرو جلوی تصادف کرده است.
۲ مدل علامت ترافیکی داریم:
عمودی:
تابلوها
چراغهای راهنمایی و رانندگی
افقی:
افقی که بیشتر در قالب خط کشی در سطح معابر و راهها قابل رؤیت هستند، مثل خط کشیهای عابر پیاده، خط کشیهای پارک حاشیه ای، خط کشیهای پارکینگهای مورب، خط کشی بین خطوط و ….
چرا باید بین خطوط رانندگی کنیم؟
* باعث ایجاد نظم ترافیکی میشود
* باعث کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی میشود
* باعث کاهش زمان سفر میشود
* باعث کاهش مصرف سوخت میشود
* باعث افزایس سلامت روانی دیگر کاربران ترافیکی میشود
* باعث افزایش سطح سرویس دهی خیابانها و قابلیت تردد بیشتر خودروها میشود
* باعث افزایش گسترش فرهنگ ترافیکی میشود
* باعث احساس رضایتمندی دیگر کاربران ترافیکی میشود
چه عواملی باعث حرکت نکردن بین خطوط میشود؟
* بی توجهی رانندگان وسایل نقلیه به خط کشیهای طول مسیر
* عجله و شتاب بی مورد حین رانندگی
* تغییر ناگهانی مسیر
* توقفهای دوبله
تغییر ناگهانی مسیر و انحراف به چپ علت اصلی تصادفات حرکت نکردن بین خطوط است که فرد متخلف صددرصد مقصر شناخته میشود.
به زودی زیرساختهای دوربینهای ثبت تخلفات در سطح شهر این امکان را فراهم خواهند کرد که رانندگی نکردن بین خطوط به عنوان یک عنوان تخلف کددار با جریمه مشخص ثبت شود.
سال گذشته، هم زمان با اجرای طرح آزمایشی مدیریت سرعت و حرکت بین خطوط در بولوار وکیل آباد که با پویش «رانندگی بدون تخلف» همراه شده بود، شاهد کاهش ۶۶ درصدی کشتههای ترافیکی در مقایسه با سال ۹۷ در این بولوار بودیم.
گزارش: منیژه میرزایی