میزان رضایت از خدمات پس از فروش ۱۶ شرکت‌ خودرویی؛ مشتریان تنها از ۸ شرکت راضی‌اند - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

میزان رضایت از خدمات پس از فروش ۱۶ شرکت‌ خودرویی؛ مشتریان تنها از ۸ شرکت راضی‌اند

  • کد خبر : 26630
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
میزان رضایت از خدمات پس از فروش ۱۶ شرکت‌ خودرویی؛ مشتریان تنها از ۸ شرکت راضی‌اند

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در رابطه با خدمات پس از فروش خودروسازان دارای بیش از ۱۰ نمایندگی، از تعداد ۱۶ شرکت عرضه کننده خودرویی در سال ۱۴۰۱، تنها دو شرکت در رتبه اول قرار گرفته‌اند؛ شش شرکت در رتبه دوم و هشت شرکت در رتبه سوم قرار گرفته که برای کسب رضایت مشتری در خدمات پس از فروش، قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، بر اساس ارزیابی‌های سنجش الزامات حوزه خدمات فروش خودروسازان، در سال گذشته، ۱۶ شرکت عرضه‌کننده خودرو مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد نصف شرکت‌ها موفق به کسب رتبه قابل قبولی نشدند.

شاخص‌های اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل شرایط، ضوابط و ارزیابی خدمات فروش خودرو، شامل ارزیابی شبکه نمایندگی‌های مجاز، ارزیابی نظام مدیریتی خدمات فروش و سنجش رضایت مشتریان است که کلیه شرکت‌های عرضه کننده خودرو را در سه حوزه‌ی وضعیت الزامات ستادی خدمات فروش، وضعیت شبکه نمایندگی‌ها و نیز رضایتمندی مشتریان مورد سنجش قرار می‌دهد.

طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، در میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش خودروها به ترتیب شرکت‌های ایران‌خودرو (ایساکو) و پارس‌خودرو (سایپایدک) موفق به کسب رتبه یک شده و در راس ارائه خدمات پس از فروش قرار گرفته‌اند.

پس از آن، شرکت‌های مدیران‌خودرو، بهمن‌موتور، سایپا (سایپایدک)، کرمان‌موتور (بم خودرو)، پرشیاخودرو و پشتیبانی کرمان‌خودرو (KTL)، رتبه‌ دوم ارائه خدمات پس از فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته، هشت شرکت شامل جهان‌نوین آریا، ایرتویا، رامک‌خودرو (رام‌یدک)، آرین‌موتور پویا، اطلس خودرو، آسان موتور، رنوپارت و سایپا سیتروئن تنمها یک ستاره از سه ستاره رتبه‌بندی را اخذ کرده و در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=26630

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰