آیین‌نامه واردات خودروهای نو تغییر می‌کند؟ - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

آیین‌نامه واردات خودروهای نو تغییر می‌کند؟

  • کد خبر : 26640
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
آیین‌نامه واردات خودروهای نو تغییر می‌کند؟

اخیرأ وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه تحول در وضعیت موجود خودروها از جهت عرضه و تمرکز بر خودروهای برقی، اعلام کرد که تا کمتر از ١٠ روز آینده، آیین‌نامه واردات خودروها تدوین می‌شود؛ حال سوال این است که آیا آیین‌نامه واردات خودروهای «نو» نیز تغییر خواهد داشت؟

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، به‌ تازگی عباس علی‌آبادی از در شرف تدوین بودن آیین‌نامه واردات خودروها اعم از نو و کارکرده خبر داد و بر اهمیت نوآوری در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: بنا داریم که تحولی در وضعیت موجود خودروها به وجود آوریم؛ این تحول شامل عرضه مناسب‌تر خودروها و مهم‌تر، توجه به خودروهای برقی است.

طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، آیین‌نامه واردات خودروها چه کارکرده و چه خودروهای نو در شرف تدوین است و تا کمتر از ١٠ روز آینده این آیین‌نامه تدوین شود.

آیین‌نامه خودروهای نو نیز برای واردات خودروهای برقی اصلاح می‌شود

شایان ذکر است که وزیر صمت از تدوین آیین‌نامه واردات خودرو به تاکید “اعم از نو و کارکرده” صحبت کرده است؛ با توجه به اینکه آیین‌نامه واردات خودروها نو سال گذشته پس از چندین بار رفت و برگشت میان سازمان و نهادهای مختلف و مجلس شورای اسلامی در نهایت به تصویب رسید و نهایی شد، طبق اظهار نظر وزیر صمت، این سوال پیش آمد که ممکن است که تغییر در آیین‌نامه واردات خودروهای نو نیز ایجاد شود؟

ایسنا، این موضوع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری قرار داد.

طبق اعلام وزارت صمت، با توجه به اینکه ارجحیت وزارت صمت بر نوآوری در صنعت خودرو کشور و حرکت به سمت برقی‌سازی خودروها و واردات خودروهای برقی است، موضوع تدوین آیین‌نامه واردات خودروها برای خودروهای «نو» و «کارکرده»، به‌ نوعی مربوط به اصلاح آیین‌نامه با اولویت واردات خودروهای برقی و تدوین آیین‌نامه برای خودروهای کارکرده است.

گفتنی است، چهارشنبه هفته گذشته (۴ مرداد ماه)، پس از تصویب “قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو”، رئیس جمهوری، مجوز واردات خودروهای کارکرده با عمر حداکثر پنج سال را جهت اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور ابلاغ کرد.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=26640

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰