جزئیات صفر شدن سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

جزئیات صفر شدن سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو

  • کد خبر : 26694
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
جزئیات صفر شدن سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو

اواخر خردادماه سال جاری بود که جزئیات کامل تعرفه واردات خودروها در سال جاری و براساس آن سودهای بازرگانی برای واردات خودروها مشخص و اعلام شد؛ حال طبق تصمیمات اخذ شده، قرار است این سود بازرگانی برای واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، صفر باشد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، ۲۱ خرداد ماه سال جاری، دولت در بخشنامه‌ای اصلاحات تعرفه‌ای (۳۵۴) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی را به وزارت صمت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد که براساس آن، اصلاحات تعرفه‌ای (۳۵۴) ردیف تعرفه شامل کاهش و افزایش سود بازرگانی، تفکیک، ایجاد، حذف و اصلاح شرح تعرفه و مندرجات، ذیل یادداشت برخی از فصول کتاب مقررات صادرات و واردات اعلام شد.

بر اساس ابلاغیه فوق‌الذکر، فهرست سود بازرگانی خودرو های سواری اعلام شده که بر اساس آن این سود پنج تا ۸۰ درصد برای واردات خودرو در سال جاری افزایش یافته بود.

برای واردات خودروها، به این سود بازرگانی، ۴ درصد عوارض گمرکی اضافه و تعرفه بر اساس آن محاسبه خواهد شد.

اخیراً آیین‌نامه واردات خودروی ایثارگران تصویب شده که براساس آن، طبق اعلام سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی-رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران-، با پیشنهاد بنیاد شهید، آیین‌نامه اجرایی بند «و» تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اجازه واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا و برخورداری از خودروی داخلی برای سایر افراد مشمول ماده ۴۵ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب رسیده که بر این اساس، سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو برای جانبازان بالای ۵۰ درصد با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرده است: سایر افراد مشمول ماده ۴۵ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران می‌توانند از تسهیلات بانکی برای خرید خودروی داخلی بهره‌مند شوند.

براین اساس واردات خودروی جانبازان بالای ۵۰ درصد، معاف از سود بازرگانی و تنها مشمول تعرفه واردات و عوارض گمرکی می‌شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=26694

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰