ریزش‌هایی که درآمدساز شد - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

ریزش‌هایی که درآمدساز شد

  • کد خبر : 26953
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
ریزش‌هایی که درآمدساز شد

تویوتا، هوندا و نیسان اخیراً درآمدهایی را گزارش کردند که در سه ماه منتهی به ژوئن بین ۶ تا ۲۱ درصد از برآوردهای تحلیلگران بالاتر بود و همگی ارز را به عنوان عامل موثر معرفی کردند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، ساتورو آئویاما، مدیر ارشد موسسه رتبه‌بندی فیچ ژاپن گفت: اگر ین پایین بماند، آنها به وضوح سود می‌برند اما هیچ نگرانی دیگری را برطرف نمی‌کند. او گفت که آنها در بازار چین با مشکل مواجه هستند. نیسان اواخر ماه گذشته پیش‌بینی سود عملیاتی کل سال خود را ارتقاء داد و آن را از ۳۰ میلیارد ین (۲۰۸ میلیون دلار) به ۵۵۰ میلیارد ین افزایش داد.

ضعیف‌بودن ین معمولا سود صادرکنندگان بزرگ ژاپن را افزایش داده است، اگرچه برای خودروسازانی که در سال‌های اخیر تولید خارج از کشور خود را افزایش داده‌اند، امتیاز بزرگی نیست. سهام خودروسازان به سرعت به نوسانات ین واکنش نشان می‌دهند، اگرچه خود شرکت‌ها تمایل دارند به پیش‌بینی‌های محافظه‌کارانه برای ارز پایبند باشند.

یکی از مقامات هوندا گفت سود عملیاتی آوریل تا ژوئن آن ۱۰ها میلیارد ین بالاتر از حد انتظار بوده است. ین نه تنها در برابر دلار، بلکه در برابر سایر ارزها، از جمله در آسیا و اروپا نیز ضعیف بود، بنابراین به عنوان سود حاصل می‌شود. فروش نیسان در چین به مشتریان خرده‌فروشی طی سه ماهه ۴۶ درصد کاهش و فروش هوندا ۵ درصد کاهش یافت.

فروش تویوتا از جمله برند لوکس لکسوس در این دوره افزایش یافت و برای نیمه اول سال تقریباً ۳ درصد کاهش یافتند.

مشخص نیست که ین ضعیف تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. بانک مرکزی ژاپن اخیراً سقف بازده اوراق قرضه را تغییر داده است و این انتظارات را برانگیخته است که در نهایت می‌تواند از سیاستی که بر ارز تأثیر گذاشته است خارج شود.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=26953

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰