هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ از نمای نزدیک - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ از نمای نزدیک

  • کد خبر : 26863
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ از نمای نزدیک

نام سانتافه برای خیلی از ما ایرانی ها نماد خودروی لاکچری شاسی بلند است که همیشه آدم پولدارها سوارش می شوند؛ چرا که این خودرو یکی از نخستین شاسی بلندهایی بود که در نسل جدید خودروهای هیوندای به ایران آمد و با اقبال گسترده ای هم رو به رو شد.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، سانتافه با چراغ های منحصر به فرد و ابهت خاص خودش که بیش از ۱۵ سال پیش سر زبانها افتاد، حالا با شکل و شمایل جدید و قابلیتهای ویژه تولید شده است. در این گزارش این خودروی محبوب را بررسی خواهیم کرد.
هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی کره‌ای است که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو یانگ (بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تأسیس شد. هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های گروه هیوندای موتور به‌شمار می‌روند که اکنون این گروه پس از شرکت‌های تویوتا (ژاپن) و گروه فولکس‌واگن (آلمان) و یک جایگاه بالاتر از شرکت جنرال موتور (آمریکا) به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور(بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. این شرکت مالک بزرگ‌ترین کارخانه یکپارچه خودروسازی در جهان است که در شهر اولسان مستقر است و سالیانه بالغ بر ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات و خدمات خود را از طریق ۶ هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی خدمات که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر هستند، عرضه می‌کند.
حال می خواهیم جدیدترین تولید این شرکت خودروسازی خوشنام را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید با هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ از نمای نزدیک.
ظاهر جدید هیوندای سانتافه ۲۰۲۴ بسیار منحصر به فرد و زیبا طراحی شده و یک چشم انداز رویایی را ایجاد کرده است. ما هم مثل شما برای نخستین بار که این خودرو را دیدیم، تحت تاثیر قرار گرفتیم و جست و جو کردن درباره این خودرو برایمان جذاب شد. نمای خارجی جدید سانتافه به روند طراحی های به روز هیوندای ادامه می دهد که لزوماً در عکس ها به خوبی القا نمی شود. واقعا باید این خودرو را از نزدیک دید تا شکوه آن را کامل درک کرد. طراحی مربعی، ظاهر تعدادی از خودروهای قدیمی یا حتی کلاسیک را تداعی می کند.
جلو و عقب نمونه جدید این خودرو، به همان اندازه پایین قرار می‌گیرند و در حالی که الگوی H آن‌ها نیز مانند یک بیگانه قدیمی Space Invaders به نظر می‌رسد، در این طراحی به خوبی عمل می‌کنند.
فاصله بین دو محور از نمونه پیشین سانتافه بیشتر شده و نسبت‌های بصری سانتافه جدید به آن حضور قدرتمندتر و خشن‌تری می‌دهد که هدف بزرگ هیوندای هم همین بود.
ویژگی مورد علاقه خیلی ها در نمای بیرونی، شمایل فوق العاده عریض عقب خودرو است. خودروی سال ۲۰۲۴ تقریباً ۶ اینچ پهن تر از سانتافه قبلی است و این ویژگی برای حرکتهای ناگهانی یک مزیت بسیار بزرگ است.
در داخل سانتافه، دو ردیف اول صندلی ها زیبا و جادار هستند و طول فاصله محوری اضافه شده، فضای ردیف دوم را بهبود می بخشد. از ویژگی های برجسته کابین می توان به نمایشگرهای ۱۲٫۳ اینچی دوگانه آن اشاره کرد که یکی برای دسته ابزار و یک صفحه نمایش لمسی برای سرگرمی اطلاعاتی است. در پایین آن در کنسول مرکزی نه یکی بلکه دو شارژر دستگاه بی‌سیم وجود دارد که اگر مسافر شما هم بتواند به همراه راننده از آن استفاده کند.
از آنجایی که این یک رونمایی جهانی است و هنوز جزئیات کامل آن رونمایی نشده است، نمی توان به طور کامل ویژگی های آن را به طور قطعی گفت اما آنچه که محرز است و می دانیم، این است که نسخه اصلی قطعا دارای یک موتور ۲ونیم لیتری چهار سیلندر توربو شارژ همراه با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته دوکلاچه یا یک پیشرانه هیبریدی با گیربکس شش سرعته اتوماتیک خواهد بود اما آمار دقیق قدرت و مصرف سوخت نهایی نشده است. نکته دیگر هم در آن تردید وجود دارد، این است که آیا شارژرهای بی‌سیم دوتایی با هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس جفت می شود یا خیر. (در اکثر هیوندای‌های فعلی، تریم‌های سطح پایین‌تر دارای صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر هستند که قابلیت آینه‌کاری بی‌سیم گوشی‌های هوشمند را دارند اما شارژ دستگاه‌های بی‌سیم ندارند، در حالی که تریم‌های بالاتر دارای شارژ بی‌سیم هستند اما نیاز به اتصال سیمی برای Apple CarPlay یا Android Auto دارند.)

گزارش: سعید شمیرانی

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=26863

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰