تاکید وزیر صمت بر مفید بودن ماشین های برقی - پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا | پایگاه خبری خودروهای تجاری سیونا
  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تاکید وزیر صمت بر مفید بودن ماشین های برقی

  • کد خبر : 26965
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
تاکید وزیر صمت بر مفید بودن ماشین های برقی

وزیر صمت گفت: خودروسازهای داخلی ماشین برقی را عرضه خواهند کرد و ماشین های برقی بسیار مفید هستند.

به گزارش پایگاه خبری خودروهای تجاری (سیونا)، عباس علی‌آبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره واردات خودرو گفت: ما واردات خودرو را با هدف تنظیم بازار انجام می دهیم. این اقدام در حال انجام است و تحول خوبی در این زمینه می شود. سعی می کنیم به سمت خودروهای آینده برویم، نه خودروهای گذشته. از جمله همین کاری که امروز انجام می دهیم و تعدادی از ماشین هایی که اینجا هستند ماشین های وارداتی هستند،اما ماشین ها ساخت داخل خواهند شد.

وی با اشاره به رونمایی از ماشین های برقی در روز جاری گفت: همه ماشین هایی که امروز می بینید برقی هستند. خودرو ها از طریق شرکت ها و موسسات مربوطه وارد می شود و ما فقط آنرا سیاست گذاری کردیم.

وزیر صمت درباره واردات خودروهای دست دوم گفت: من اطلاع ندارم و قرار نیست ما وارد کنیم و شرکت ها آنرا وارد می کنند و آیین نامه های آن تقدیم دولت شده است.

وی درباره بازدید رییس جمهور از خودروها نیز اظهار کرد:اوایل امسال رییس جمهور بازدیدی داشتند و دستوراتی دادند مبنی بر اینکه این تحول در زمینه حمل و نقل فراهم شود و این تحول کلید خورده و در آستانه ورود به یک دوره تازه در بحث حمل و نقل شهری و بین شهری هستیم. این موضوع فقط به تاکسی محدود نمی شود. ما امروز فقط تاکسی ها را رونمایی کردیم ولی به زودی در زمینه اتوبوس و موتورسیکلت و ماشین های عمومی هم رونمایی خواهیم داشت. این قدم برای شهر تهران است، زیرا تهران پایتخت کشور است و ۷۰ ایستگاه را در هفته دولت در شهریورماه و چند روز آینده افتتاح می کنیم.

وزیر صمت افزود: امروز از یک نمونه موتورسیکلت رونمایی شد،ولی انواع مختلف آن بزودی به بازار می آید.

وی درباره ماشین های برقی گفت: خودروسازهای داخلی ماشین برقی را عرضه خواهند کرد و ماشین های برقی مفید هستند. این ماشین ها، اولا فوق العاده اقتصادی اند به خصوص تاکسی ها. تاکسی معمولی حدود ۹ تا ۱۰ هزار لیتر بنزین مصرف می کند و زمانی که این حجم از بنزین سوزانده می شود علاوه بر آلودگی، گرما ایجاد می کند؛ لذا ما امروز ماشین های برقی را به مردم معرفی کردیم و ماشین هایی که نمادی از آینده خواهد بود قیمت آنها با قیمت هایی که درب کارخانه است متناسب است.

لینک کوتاه : http://cvna.ir/?p=26965

برچسب ها

اخبار مرتبط

نظرات

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰